| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#11 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
Gjelder alle slings, i hvert fall alle slings jeg har hatt til nå, bare legg de litt nærme der den pleier å være, da vil den ta den med én gang ellers så vil den merke den om natta
liker du soffaflis? Sist endret av sveinjo; 04-02-2009 kl 14:51. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Moderator
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Tromsø
Alder: 34
|
Smithi-slings vil nok ta delte melormer de og. Jeg foret slingsa mine utelukket med delte melormer før jeg fikk mikrodubia i hus. Det gikk som regels bra, men av og til ble ikke de halve ormene spist. Det viktigste er å følge med. Om melormen blir liggende død for lenge vil den begynne å råtne og mugle. Mugg skader tellaens boklunger så det er viktig å plukke ut døde fordyr etter en liten stund.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
Alder: 16
|
Ta en flaskekork
Det burde funke fett til det ![]() Ellers så kan du prøve å mate den om 2 dager, la den så seg ordentlig til ro, utforske litt og spinne litt ![]() Da vil den garantert ta den!
|
|
|
#17 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Jeg pleier å gjøre det.. Siden det er en sling må den nok ha litt fuktighet siden den skifter ham oftere og ikk så lett for deg altid å vite når ett hamskift nærmer seg. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
Alder: 16
|
Funker nok det og ja
![]() Er som allan sier! Men prøv iallefall å mat den om noen dager, vil den ikke ha mat så vil den ikke.
|
|
|
#19 |
|
Moderator
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Tromsø
Alder: 34
|
Hold en vegg fuktig, tellaen kan drikke av dette. Du kan også holde en del av torven litt fuktig. Tellaen er også i stand til å suge fuktighet ut av torven om den ønsker dette. Det er jo ganske skjeldent at en tella har behov for å drikke. Det viktigste er at luftfuktigheten er riktig slik at koppens boklunger holder seg fuktig.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
Jeg bruker ikke vannskåler til mine dyr, jeg fukter underlaget slik som de skal ha det og dusjer i terraene av og til, og ofte, spørs hvilken tella det er jeg fukter veggene til så klart
![]() De får det meste vannet de trenger fra fordyrene, og som sagt før så drikker de av underlaget og vegger så vannskåler trengs ikke etter min erfaring i hvert fall.
liker du soffaflis? Sist endret av sveinjo; 04-02-2009 kl 14:49. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| b.emilia sling | Kris10an94 | Taranteller | 8 | 12-11-2008 11:49 |
| Citharischius crawshayi - Kongebavian tarantella | parahybana_freak | Tarantellfakta | 0 | 18-03-2007 08:02 |
| King Baboon. Citharischius crawshayi, pris?? | Løven31 | Taranteller | 11 | 07-03-2007 15:19 |
| Spm ang en Sling | Eggy | Taranteller | 10 | 19-06-2006 17:39 |
| noen som har en C.Crawshayi billig???? eller bytte???? | skorpman | Taranteller | 5 | 28-11-2004 16:41 |