| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Hokksund
|
jeg fikk en pterinochilus murinus i går
utrolig fin tarantella |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Kongsvinger
|
Har P.murinus selv. Denne typen går veldig lett i skremmepositur og virker hissig. Den vil "slå" etter deg dersom du nærmer deg med hendene e.l. Gjøres ting i riktig rekkefølge er det "ikke noe problem".
Dersom du ikke er erfaren med tarantellaer anbefaler jeg at du ikke prøver å håndtere den. Sitat:
Dersom du var ute etter en fredelig art som G.Rosea men endte opp med en P.murinus burde du reise tilbake og klage. Dersom du kjøpte P.murinus fordi den er en flott T (ca 200,-), og halve prisen av G.Rosea(350-600,-) burde du blitt opplyst om temperamentsforskjellen. Uansett, klag dersom du mener du ikke har fått det du har betalt for.... Dersom andre har motstridende kommentarer, sleng dem på ![]() Alltid glad for en god diskusjon Jostein
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
jeg kjøpte den for jeg syntes den var flott og se på. i butiken måtte jeg ta den ut selv så hadde jo vert litt fint om de hadde sakt at den ikke var helt tam hehe. den virker ikke hissi den løp oppover armen min i butikken.
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Samtidig gir dem beskjed om at du MÃ… HA EN SÃ…NN DOTT i vannet ellers kan T'en DRUKNE når den skal drikke. Dersom dette er din første T og du ikke er vant til å håndtere dem, bruk fornuft og tenk på at dette er en temperamentsfull jævel Håndtering: Syns det er greit man lærer seg å håndtere T's, dette ifm bytting av terrarie, rømning o.l. men er ikke noen stor fan av håndtering av den samme T'en 24/7 Jostein
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2005
Sted: narvik
|
hva betalte du?
P.murinus er en flott tarantell, ville ikke klaget. men den kommer nok til å grave seg ned å dekke alt med silke så du ser den nok ikke ofte. men når du gjør det en gang så er den jo pen ![]() metallica: "Dersom du kjøpte P.murinus fordi den er en flott T (ca 200,-), og halve prisen av G.Rosea(350-600,-)" koster rosea så mye der du bor? det er jo kriminelt
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
Kjøpte min andre T (P.murinus) i Asker, betalte 195,-.. Der hadde dem ikke G.S.
Men her i Kongsvinger er det 2 dyrebutikker. Den ene tar 800,- for 27L terrarium + G.S Den andre tar 400,- og da får du den i ett 30-35 liters plastikkterrarie Jostein P.S. Handler ikke T's i butikk lenger, kjøpte kun mine to første der.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
jeg kjøpte den ikke jeg bytta den til meg mot to mindre G.Rosea så har jo litt peil på tarantellar
. jeg kjennner han som driver sjappa lit så det er ikke unormalt at jeg plokker alt jeg skal ha av dyr der selv . jag har i vertfal gjort det de siste åra
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2005
Sted: narvik
|
ah, med terrarium var det ikke så ille
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: steinkjer
|
Grunnen til at P. murinus er så billig er at de har blitt eksportert i stort antall fra Tanzania, og i tillegg kanskje den arten som er lettest å drette i fangenskap(har ikke selv lyktes med denne arten enda
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
er enig i at butikker skal ha et større utvalg
men de må jo vite hva de selger |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| murinus, pterinochilus |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Pterinochilus Murinus parring?? | duefjes | Taranteller | 42 | 03-06-2009 19:54 |
| p.murinus | pantera | Taranteller | 3 | 26-03-2007 21:14 |
| Pterinochilus murinus | _Nagash_ | Taranteller | 17 | 09-03-2007 10:59 |
| P. murinus | therabro | Taranteller | 20 | 09-01-2007 20:15 |