"

Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23-02-2006, 09:42   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Hokksund
Meldinger: 141
Standard pterinochilus murinus

jeg fikk en pterinochilus murinus i går utrolig fin tarantella er det oen her som har erfarig med dissa? har lest det jeg fat om de på nett etter det jeg har skjønt så er den ganske rask og rimlig agresiv. da skjøner ikke jeg helt hva den gjore i en dyre butik!
finna er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-02-2006, 10:35   #2
Senior Member

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Kongsvinger
Meldinger: 100
Standard Re: pterinochilus murinus

Har P.murinus selv. Denne typen går veldig lett i skremmepositur og virker hissig. Den vil "slå" etter deg dersom du nærmer deg med hendene e.l. Gjøres ting i riktig rekkefølge er det "ikke noe problem".
Dersom du ikke er erfaren med tarantellaer anbefaler jeg at du ikke prøver å håndtere den.

Sitat:
da skjøner ikke jeg helt hva den gjore i en dyre butik!
Denne arten er ikke av den fredelige typen nei, men må si det er bra enkelte dyrebutikker har et større utvalg enn kun, Grammastola Rosea. I dette tilfellet går det mer på hver enkelt dyrebutikk sin opplysnings- og veiledningsplikt ifm den enkelte art og kunde.

Dersom du var ute etter en fredelig art som G.Rosea men endte opp med en P.murinus burde du reise tilbake og klage. Dersom du kjøpte P.murinus fordi den er en flott T (ca 200,-), og halve prisen av G.Rosea(350-600,-) burde du blitt opplyst om temperamentsforskjellen.

Uansett, klag dersom du mener du ikke har fått det du har betalt for....

Dersom andre har motstridende kommentarer, sleng dem på
Alltid glad for en god diskusjon

Jostein
Svar med sitat
Gammel 23-02-2006, 10:41   #3
Reptilfreak

jeg kjøpte den for jeg syntes den var flott og se på. i butiken måtte jeg ta den ut selv så hadde jo vert litt fint om de hadde sakt at den ikke var helt tam hehe. den virker ikke hissi den løp oppover armen min i butikken.
finna er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-02-2006, 10:50   #4
Senior Member

Sitat:
i butiken måtte jeg ta den ut selv
Der kom det som stort sett er problemet med 90% av dem som jobber i dyrebutikker. Dem er livredde for T's, setter seg heller ikke inn i hva som kreves vedrørende hold av T's:
Samtidig gir dem beskjed om at du MÃ… HA EN SÃ…NN DOTT i vannet ellers kan T'en DRUKNE når den skal drikke.

Dersom dette er din første T og du ikke er vant til å håndtere dem, bruk fornuft og tenk på at dette er en temperamentsfull jævel

Håndtering: Syns det er greit man lærer seg å håndtere T's, dette ifm bytting av terrarie, rømning o.l. men er ikke noen stor fan av håndtering av den samme T'en 24/7

Jostein
Svar med sitat
Gammel 23-02-2006, 11:00   #5
Reptilfreak

Obsidion sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: narvik
Meldinger: 370

hva betalte du?
P.murinus er en flott tarantell, ville ikke klaget. men den kommer nok til å grave seg ned å dekke alt med silke så du ser den nok ikke ofte. men når du gjør det en gang så er den jo pen

metallica: "Dersom du kjøpte P.murinus fordi den er en flott T (ca 200,-), og halve prisen av G.Rosea(350-600,-)"

koster rosea så mye der du bor? det er jo kriminelt

http://www.home.no/obsidion/
NY SIDE OPPDATERT 07.03.07
Obsidion er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-02-2006, 11:04   #6
Senior Member

Kjøpte min andre T (P.murinus) i Asker, betalte 195,-.. Der hadde dem ikke G.S.
Men her i Kongsvinger er det 2 dyrebutikker. Den ene tar 800,- for 27L terrarium + G.S
Den andre tar 400,- og da får du den i ett 30-35 liters plastikkterrarie

Jostein

P.S. Handler ikke T's i butikk lenger, kjøpte kun mine to første der.
Svar med sitat
Gammel 23-02-2006, 11:04   #7
Reptilfreak

jeg kjøpte den ikke jeg bytta den til meg mot to mindre G.Rosea så har jo litt peil på tarantellar . jeg kjennner han som driver sjappa lit så det er ikke unormalt at jeg plokker alt jeg skal ha av dyr der selv. jag har i vertfal gjort det de siste åra
finna er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-02-2006, 11:11   #8
Reptilfreak

Obsidion sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: narvik
Meldinger: 370

ah, med terrarium var det ikke så ille

http://www.home.no/obsidion/
NY SIDE OPPDATERT 07.03.07
Obsidion er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-02-2006, 13:58   #9
Reptilfreak

robert sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: steinkjer
Meldinger: 656

Grunnen til at P. murinus er så billig er at de har blitt eksportert i stort antall fra Tanzania, og i tillegg kanskje den arten som er lettest å drette i fangenskap(har ikke selv lyktes med denne arten enda ) Er nok mye pga pris at dyrebutikkene kjøper inn disse, og i tillegg er de meget hardføre. Er nok en av få arter som over lengre tid kan overleve med det stellet som gis i butikker :wink: Men jeg er ikke av den oppfatning av at butikkene kun skal tilby de rolige artene, er nok ikke bare nybegynnere som handler i butikkene heller. Jo større utvalg de har i butikkene, jo større er sjansen for at vi kan få nye folk inn i hobbyen(tror jeg).
robert er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-02-2006, 15:38   #10
Reptilfreak

er enig i at butikker skal ha et større utvalg men de må jo vite hva de selger
finna er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
murinus, pterinochilus

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Pterinochilus Murinus parring?? duefjes Taranteller 42 03-06-2009 19:54
p.murinus pantera Taranteller 3 26-03-2007 21:14
Pterinochilus murinus _Nagash_ Taranteller 17 09-03-2007 10:59
P. murinus therabro Taranteller 20 09-01-2007 20:15

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:10.