| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2011
Sted: Bergen
Alder: 17
|
Hei!
Noen sier at man ikke skal finne ting ute og ta inn i terrariet, og noen sier det går helt greit. Jeg lurte på om jeg kunne se om jeg finner noe ute i sommer jeg kan ta inn til min G.Rosea... Menne er dette trygt? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Alder: 32
|
Hei!
Det kommer helt ann på hva du ønsker å introdusere til ditt terra. Steiner, solide stykker med tre, og annen "fast materie" må varmebahandles før det introdusres. Det har bl.a. vært annbefalt å "steke" steiner, grener/røtter osv i ovn på god varme (vil tro 150 til 180 grader) i 45 min til 1 time burde holde rikelig. Mindre ting kan nok helt sikkert kokes uten problemer også. Når det kommer til bark, mose, gress og planter vil jeg tro at dette ikke er å annbefale.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Alder: 17
|
tusen takk! =)
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Sitat:
Vil ikke si at noen av delene er farlige. I et sterilt terra har du mer kontroll på ting, men det blir mye mindre naturlig. I et naturlig terra har du som regel benkebitere/skrukketroll osv som nedbrytere og planter som gror. Liker man noe man ser ute bør man ikke være redd for å ta det med inn. Greit nok, tar man en stor mosebit, en stor rot eller hva som helst burde man jo se litt kjapt igjennom om det skulle være med en liten scolopender eller noe annet som fort kan bli litt udyr..
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Alder: 32
|
Sitat:
|
|
![]() |
| Emner |
| g.rosea, tarantella, terrarie |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvor kan man legge ut trygt reptiler til salg? | BlueMoon | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 2 | 16-03-2011 23:08 |
| Ting i Terrariet til leopardgeckoen | Essenza | Terrarier | 5 | 01-12-2009 22:36 |
| forsvinner fra naturen | unsafe | Øgler | 5 | 28-11-2008 23:57 |
| Ut i naturen | nidhogg | Media | 13 | 09-11-2006 05:11 |
| Blader fra naturen til pinnedyr | Commoncroc | Fôrdyr | 6 | 19-04-2006 19:00 |