"

Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 22-01-2012, 18:03   #1
Junior Member

Medlem siden: Jan 2012
Alder: 20
Meldinger: 6
Standard Hjelp, er det egg? :o

Fikk just en ny edderkopp, så er ganske nybegynner.men det som skjedde som jeg lurer på er at edderkoppen gikk i hula nesten med engang. Og jeg la merke til at den laget spindelsvev over hele inngangen, og der inne var den i 1 dag ca. Og nå er det en sånn hvit ball der inne i hula. Og edderkoppen er bare i hula, går ikke ut og "holder på den ballen" nesten hele tiden. Er dette egg?. hva gjør den?
Kan jeg løfte opp hula for å se?
Vedlagte miniatyrbilder
Hjelp, er det egg? :o-img_1231.jpg   Hjelp, er det egg? :o-img_1233.jpg   Hjelp, er det egg? :o-img_1234.jpg  
Tesza er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 22-01-2012, 18:37   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2009
Sted: Rogaland
Alder: 21
Meldinger: 20
Blog Entries: 11
Standard

Hei!
gratulerer med ny tarantell=)
etter det lille jeg har lest og sett bilder av taranteller høres det nesten ut som den har lagt egg. tror det kan hende at hvis du kjøper en voksen tarantell at kan du risikere å få med deg en "gravid"hun med deg hjem..

lykke til...
pinne90 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 22-01-2012, 18:49   #3
Junior Member

Standard

Kan jeg løfte opp hula for å se? vet jo ikke hva jeg skal gjøre nå? Tid knekkes egget?
Tesza er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-01-2012, 19:01   #4
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Jeg ville latt den vere i fred og brukt de neste to månedene til å lese om taranteller.

Tror jeg hadde latt henne beholde sekken og tatt moren ut når de små begynner å gå rundt, da kan du ta en og en i hver sin boks.

Lykke til, håper du oppdaterer tråden
allan er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-01-2012, 19:06   #5
Junior Member

Standard

Mange er det snakk om kan være i det egget? Leste på en side om ei som tok egget fra mora.. Kan jeg gjøre det samme? En krypblog
Tesza er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-01-2012, 19:29   #6
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Du kan selvølgelig ta eggsekken og inkubere den selv, men det krever at du setter deg inn i det også..

Går ut i fra du har en Gramostola rosea, og de er ikke de letteste å bli kvitt.(som sling)
Så om det blir litt svinn, gjør sikkert ikke det noe.

Tror ikke det er noe problem å få 100+ i en rosea sekk...

Mener Øyvind her på forumet fikk sekk på en slik for noen år siden, så du kan sikkert sende han en PM å høre hvor lang tid det tok før "klekking"
allan er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-01-2012, 19:39   #7
Junior Member

Standard

Ja,det er en sånn jeg har.Og har allerede lest litt om det, og det tok ca 6 uker før de knekket og var mellom 100-500 i en sekk. Er ganske nybegynner på denne siden, og Øyvind sier meg ikke så mye? Hvor mange tror du ca ville overleve av ca 100 stk?
Tesza er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-01-2012, 20:16   #8
Member

Skillpaddden sin avatar

Sted: Trondheim
Alder: 12
Meldinger: 72
Standard

Har ingen anelse! skulle få meg en tarrantella jeg og, men jeg satte det prosektet på vent, men jeg får det sikker om litt har ikke så mye erfaring (derfor satt jeg det på vent ) men jeg ville dratt til en dyrlege eller på en dyrebutikk for råd

hvis det ikke hjelper så har jeg et tips til deg:
jeg tror ikke alle eggene overlever/klekker, så hvis du får noen babyer, ville jeg kanskje selge dem, så du får et engangs oppdrett og da ville jeg lest meg opp på hvordan du skal gjøre det med mor og barn, og hvordan du skal behandle og mate (osv) babyene

LYKKE TIL DA
Skillpaddden er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-01-2012, 20:39   #9
Junior Member

Standard

Ja, men vet du hvor store/gamle de må være før de selges? Virker som du har litt mer peiling enn meg hvertfall
Tesza er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-01-2012, 20:46   #10
Reptilfreak

Lenxx sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 305
Blog Entries: 12
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Tesza Vis post
Ja, men vet du hvor store/gamle de må være før de selges? Virker som du har litt mer peiling enn meg hvertfall
Les deg opp om dette, det står mye bra på nett.
Kort sagt, det beste pdd ville nok vært å gjøre som allan skriver, og latt mora ta seg av sekken til de små kommer ut. Da vet du at de er gamle nok til å klare seg selv, og ergo også til å selges videre...
I mellomtiden, les alt du finner om emnet, det kommer uansett godt med.
Lenxx er online nå  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! Chibi Snoker 12 15-03-2007 00:30

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:09.