"

Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18-01-2012, 22:29   #1
Junior Member

Medlem siden: Dec 2011
Sted: Vest agder
Alder: 29
Meldinger: 1
Standard Xenethis immanis

Hei noen som vet om noen bra fakta ark om denne arten??
Eller om noen kan lage et her inne
lillegutt er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-01-2012, 22:48   #2
Reptilfreak

jørgen80 sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Sted: arendal,aust agder
Alder: 31
Meldinger: 85
Standard X Immanis

X Immanis

Common name: Colombian Lesserblack
Indigenous: Venezuela
Habitat: The climate of Venezuela is tropical on the Llanos and along the coast and temperate in the mountainous regions. The average daily temperature range in January is 15° to 26°C (59° to 78°F) in Caracas and 23° to 32°C (73° to 90°F) in Maracaibo; in July the range is 17° to 26°C (63° to 80°F) in Caracas and 24° to 34°C (76° to 94°F) in Maracaibo. Most precipitation falls from May through November, with the northern mountain slopes receiving less rain than those on the south.
Temp/humidity: 76°84°F degrees/70-85% humidity
Enclosure: Adults should be given a large terrarium. I use a twenty Gallon long aquarium. I have found that, if you simulate their natural environment by decorating the cage with foilage, they tend to stay out and wonder more. But make sure the plants you use have no pestiside on it.
Substrate: I usefour inches of substrate. (I use a mixture of peat moss, vermiculite, coconut fiber and dirt for firmness, as the substrate).
Retreat/Hide: IPlace a bark for a starter burrow hide
Food Consumption: Because the spiderlings of this specie are born large, I fed them half (1/2") baby crickets. My sub-adult Colombian Lesserblack, I give two (2) adults B. dubia roaches or seven (7) adult crickets weekly. This specie is a excellent eater, and devour its prey. I also give her one pinkie-mouse or a house gecko twice a year for variety.
Water Requirements: I keep a large water dish in her cage, even though after six years, I have never seen mine drink. I also dampen one-half of the substrate in the terrarium by overflowing the water dish then I allow it to dry out.
Growth Rate:The growth rate for this specie is medium-fast. With proper heating and feeding it may attain a leg length of four inches in a year.
Adult Size: I read that this specie may attain a leg length of nine (9) inches.Temperament: This is a shy tarantula, but not aggressive. It may use a defensive pose, but would rather beat a retreat than stand and fight.
Comments: This ia an aggressive eating T. They has never refused a meal unless near a molt. A must have to your collection; The legs are black The carapace is black with a purple star burst; the abdomen is covered with reddish-orange hairs. Beauty coupled with size, would makes this tarantula one of the better display specie, if it wasn't so skittish.

--- Fant noe på nettet til deg
jørgen80 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-02-2012, 10:33   #3
Reptilfreak

123chris123 sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Alder: 17
Meldinger: 9
Standard

hei jeg har en X.immanis selv, etter hva jeg har lest der så stemmer ikke det med matingen, jeg mater min 1 - 2 ganger i uka, den spiser ikke mye, og min er ikke sjenert i det hele tatt, jeg kan rote i hula hennes uten at hun rører seg fra flekken, hun er nesten aldri i hula men koser seg heller oppå grena si eller med vannskålen men hun er ganske flink til å sparke hår da, men kun med håndtering. jeg har kun en lampe som varmer og den er ikke på hele dagen, slår den på om morningen (ca 7) slår det av når jeg kommer hjem fra skolen ( fra 2 - 4 ) slår det på i 7 tia igjen og har det på til 10 tia så slår jeg det av om natta jeg har hatt min i 1 månde eller no og hit til så har den fått 3 sirriser, 1 melorm, og 1 dubai
123chris123 er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Xenesthis Immanis Kable Taranteller 13 20-10-2010 15:24

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:06.