| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Rogaland
Alder: 18
|
jeg har nettop omjustert det ene akvariumet mitt til en H.Swammerdami og den skal ha 24-28 grader inni der, så ligger det på rundt 19-20 nå, så da lurte jeg på om siden jeg mangler belysning, om det er noe jeg kan kjøpe slik at tempraturen går opp ved hjelp av belysningen, uten å skade skorpionen med for UV strålings ?"myten"?
Har planer for imorgen om å lage til et lokk til akvariumet så tenkte jeg kanskje på å lage til slik at jeg kan ha belysningen i midten av det, men da må jeg jo vite hva jeg burde ha av lys for å både hjelpe planter å varmen å vokse der inne. har også en varmematte på 5W men den hjelper ikke særlig mye i det akvariumet. ![]() er forresten et 80L akvarium vis det er til hjelp på noen slags måte ![]() jeg har ikke skorpionen oppi akvariumet bare for å ha sagt det hehe, liger trygt i et 30x30 med 26 grader ![]() Håper på tilbakemelding! ![]() Mvh Thorbjørn |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
Jeg kjører halogen pærer som varme og lyskilde hos mine skorpioner, kjøp en billig spot og prøv deg fram med watt. Pass på å plassere spoten på ene siden slik at den kan velge temperatur.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Tusen takk for innspill!
men hva mener du med spot? de som man har i taket for de krever jo transformator, har ikke vært borti noe særlig med spotter skal jeg ærlig innrømme hehe
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Sitat:
![]() http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=164719455
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2010
Sted: Akershus
Alder: 32
|
Jeg bruker noe ligende med dette til tarantellene som både varme og lys. Jeg kjøpte et sett med 3 lamper for 150,- på europris for en stund sia. Fungerer bra
![]()
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Se her ja!
Då har jeg noe å velge mellom da! Tusen takk for hjelpen!
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Tenkte jeg bare skulle oppdatere med å si jeg endte opp med Clas Ohlson spotten!
er meget fornødd med belysning, og varmte bra nok den! ![]() her er noen bilder vis noen er intresert i å se resultatet ![]() Tror nok den liker seg bedre her enn i et lite 30x30 ![]() Her har vi Rambo som hilser ![]()
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Skien
Alder: 24
|
Skikkelig stilig
Regner med at den blir å kose seg der
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Takker!
Ja får håpe det
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Varme i terrariet | MonsterRebecca | Terrarier | 7 | 19-11-2008 17:28 |
| Varme | Olliw | Knelere | 6 | 29-03-2007 14:08 |
| Lyst på skorpion. *skorpion valgt "Pandinus Cavimanus"* | tommyk | Skorpioner | 5 | 20-11-2006 18:07 |
| Varme | myraas | Terrarier | 2 | 09-01-2006 05:16 |
| Varme | Eggy | Terrarier | 17 | 27-12-2005 23:18 |