"

Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 30-11-2011, 20:09   #1
Junior Member

Spiderboy sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Sted: Rogaland
Alder: 22
Meldinger: 13
Exclamation HJELP! skorpionen min føder!

Fikk en skorpion i går, og idag så jeg at det krøp en liten på ryggen dens, og en som lå under.

Hva skal jeg gjøre?

Jeg har lagt den i et stort akvarie.

Skal de ha det varmt/kaldt? Mørkt/lyst?

Noen med råd/tips??
Spiderboy er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 30-11-2011, 20:46   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2010
Alder: 15
Meldinger: 271
Standard

hvilken art?
mantris er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 30-11-2011, 21:59   #3
Junior Member

Spiderboy sin avatar

Standard

heterometrus longimanus

men legger ikke skorpioner egg liksom? var ikke noen egg i boksen jeg fikk, kun 2 skorpionbabyer
Spiderboy er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-11-2011, 22:09   #4
Junior Member

Spiderboy sin avatar

Standard

Jeg har null peiling på skorpioner.
Spiderboy er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-11-2011, 22:55   #5
Reptilfreak

nileas sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Skien
Alder: 24
Meldinger: 230
Standard

Jeg har NULL peiling på skorpioner, men et lite google søk slår sjelden feil

Asian forest scorpion birthing

Asian forest scorplings

Birth takes place after around 9 months for most scorpions; however this can be affected by several factors such as species, temperature and feeding. It is important to be patient and not stress out the female scorpion during this period but to keep a look out for birthing. Newly birthed, scorpions are almost colourless and will quickly climb onto their mothers' back. Often the female will not feed until the young have moulted into 2nd instar. It will take about a week or two, depending on temperature for the 1st instar to moult. At this time it is most important to maintain the humidity, through misting and keeping the substrate moist.
Once the scorplings moult into 2nd instar and leave the mother’s back you can separate the babies from the adults, creating a similar habitat for them as for the adults. Raising the young in the adult tank may deal no problems however it is still possible that they will be cannibalised by the larger scorpions.
After the young have moved on, the mother scorpion will start to feed again so begin to offer her plenty of food in order to replenish herself and regain lost weight.
[edit] Raising Asian forest scorplings

File:Asian forest scorplings.jpg Asian forest scorplings

After the young moult and leave the mother you can separate them into smaller enclosures. You can keep the young of Heterometrus together without problems as they are not the cannibalistic type as many Buthids. Provide the essential deep moist substrate, large shallow water dish hiding places such as cork bark or up turned plant pot. The scorplings will now be hungry so begin to offer them something to eat such as pinhead crickets or sliced up adults crickets, and other small insects.

Kilde:
Heterometrus longimanus - WikiPets
nileas er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-11-2011, 23:05   #6
Reptilfreak

nileas sin avatar

Standard

Heterometrus longimanus - WikiPets

Her står det også om generellt hold av den arten. Om det er en bra eller dårlig side aner jeg ikke Har aldri hatt skorpion selv
nileas er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-11-2011, 23:38   #7
Junior Member

Spiderboy sin avatar

Standard

nice =)

birthing? så de føder? :S
Spiderboy er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-11-2011, 23:59   #8
Reptilfreak

nileas sin avatar

Standard

Jepp føder visst levende, og de holder seg på morens rygg til 2.molt eller noe sånn
nileas er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-12-2011, 00:48   #9
Junior Member

Spiderboy sin avatar

Standard

ahh..stilig jeg fikk helt sjokk liksom! plutselig var det noe som kravla på mora, jeg ante ikke at hun skulle få unger..
Spiderboy er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-12-2011, 01:04   #10
Reptilfreak

Thorbjoern sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Alder: 18
Meldinger: 161
Standard

Ja, de føder levende unger gratulerer da! huske å ta bilder
husk på atte ungene ikke burde forstyrres mens de ennå er små, bare la dem være i fred og ro !
Thorbjoern er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Trenger hjelp, bekymra for skorpionen JoranWa Skorpioner 12 13-11-2011 17:38
hei skorpionen min er død . hva skjedde madsarn89 Skorpioner 17 24-03-2008 02:43
Hjelp skorpionen er løs tru e klinge Edderkoppdyr 12 06-09-2007 13:39
Hjelp!! er skorpionen min skadet?? Eggy Skorpioner 5 04-01-2006 17:16
-HJEEELP!!! Skorpionen min er skadet:( Miss_Loca Skorpioner 13 09-06-2005 14:02

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:06.