| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Nov 2011
Sted: Rogaland
Alder: 22
|
Fikk en skorpion i går, og idag så jeg at det krøp en liten på ryggen dens, og en som lå under.
Hva skal jeg gjøre? Jeg har lagt den i et stort akvarie. Skal de ha det varmt/kaldt? Mørkt/lyst? Noen med råd/tips?? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 15
|
hvilken art?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
heterometrus longimanus
men legger ikke skorpioner egg liksom? var ikke noen egg i boksen jeg fikk, kun 2 skorpionbabyer
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
Jeg har null peiling på skorpioner.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Skien
Alder: 24
|
Jeg har NULL peiling på skorpioner, men et lite google søk slår sjelden feil
![]() Asian forest scorpion birthing ![]() Asian forest scorplings Birth takes place after around 9 months for most scorpions; however this can be affected by several factors such as species, temperature and feeding. It is important to be patient and not stress out the female scorpion during this period but to keep a look out for birthing. Newly birthed, scorpions are almost colourless and will quickly climb onto their mothers' back. Often the female will not feed until the young have moulted into 2nd instar. It will take about a week or two, depending on temperature for the 1st instar to moult. At this time it is most important to maintain the humidity, through misting and keeping the substrate moist. Once the scorplings moult into 2nd instar and leave the mother’s back you can separate the babies from the adults, creating a similar habitat for them as for the adults. Raising the young in the adult tank may deal no problems however it is still possible that they will be cannibalised by the larger scorpions. After the young have moved on, the mother scorpion will start to feed again so begin to offer her plenty of food in order to replenish herself and regain lost weight. [edit] Raising Asian forest scorplings File:Asian forest scorplings.jpg Asian forest scorplings After the young moult and leave the mother you can separate them into smaller enclosures. You can keep the young of Heterometrus together without problems as they are not the cannibalistic type as many Buthids. Provide the essential deep moist substrate, large shallow water dish hiding places such as cork bark or up turned plant pot. The scorplings will now be hungry so begin to offer them something to eat such as pinhead crickets or sliced up adults crickets, and other small insects. Kilde: Heterometrus longimanus - WikiPets |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Heterometrus longimanus - WikiPets
Her står det også om generellt hold av den arten. Om det er en bra eller dårlig side aner jeg ikke Har aldri hatt skorpion selv
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
nice =)
birthing? så de føder? :S |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Jepp føder visst levende, og de holder seg på morens rygg til 2.molt eller noe sånn
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
|
ahh..stilig
jeg fikk helt sjokk liksom! plutselig var det noe som kravla på mora, jeg ante ikke at hun skulle få unger..
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Alder: 18
|
Ja, de føder levende unger
gratulerer da! huske å ta bilder ![]() husk på atte ungene ikke burde forstyrres mens de ennå er små, bare la dem være i fred og ro !
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Trenger hjelp, bekymra for skorpionen | JoranWa | Skorpioner | 12 | 13-11-2011 17:38 |
| hei skorpionen min er død . hva skjedde | madsarn89 | Skorpioner | 17 | 24-03-2008 02:43 |
| Hjelp skorpionen er løs tru e | klinge | Edderkoppdyr | 12 | 06-09-2007 13:39 |
| Hjelp!! er skorpionen min skadet?? | Eggy | Skorpioner | 5 | 04-01-2006 17:16 |
| -HJEEELP!!! Skorpionen min er skadet:( | Miss_Loca | Skorpioner | 13 | 09-06-2005 14:02 |