| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Nov 2011
Sted: Rogaland
Alder: 22
|
Tror en parring fant sted i natt mellom mine to GBBer, hvis det er tilfelle - hvor lang tid vil det ta før hunnen legger egg? Noen som vet?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Du finner litt om det her:
Chromatopelma cyaneopubescens Det er nok litt avhengig av tempratur, foring og fuktighet, men 3-4 mnd tror jeg er vanlig. Lykke til. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
Oj, det var lang tid! :O
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
Totalt ca 6 mnd altså? Det er jo nesten like lenge som et svangerskap hos oss mennesker? Damn!
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Det beste er å Google og finne informasjon fra folk som har parret akkurat den arten.
Ang C.cyaneopubesces så har jeg inntrykk av at problemet ofte er at hannen ikke er særlig sammarbeidsvillig og å sharkcage den en periode og øke fuktigheten akkurat under parringen hjelper. Enkelte har det også litt kaldere under denne perioden. Mange lar hannen gå hos hunnen et døgn eller to (eller til hunnen har spist den) siden den er litt "treig" |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
Thanks!
Først var det hunnen som viste interesse, mens hannen pilte avgårde og ville ut, etterhvert ble de ivrigere og begynnte å berøre hverandre samtidig som de viftet ivrig med bena. Hannen ble ivrigere, og det virket som om hunnen gikk i forsvarsposisjon og glefset tenner. Til slutt presset hannen hunnen inn i hjørnet på terrariet der de forsatte fektingen. Jeg var oppe lenge for å følge med, men klarte Å SOVNE! Så jeg vet ikke helt hva som har skjedd..men begge lever med alle lem, så jeg får nesten prøve igjen. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Furcifer pardalis ambanja blue egglegging i HD kvalitet | skybird | Øgler | 13 | 10-06-2011 08:38 |
| Extatosoma tiaratum og egglegging | mfm | Pinnedyr | 5 | 30-11-2010 20:54 |
| hvor lang overgangstid fra ferskt til brakk? | LisaSol | Amfibier | 3 | 25-10-2010 16:10 |
| Skjeggagam egglegging | zander | Slanger, øgler og skilpadder | 4 | 29-03-2010 03:36 |
| Hvor lang tid bruker dere på dyrene deres? | emil | Småprat | 8 | 08-09-2007 17:05 |