"

Reptilfreaks.no > Ny til terrariehobbyen > Startgropen > Taranteller og skorpioner Hvor lang tid tar det fra en parring til egglegging av en GBB?

Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23-11-2011, 20:45   #1
Junior Member

Spiderboy sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Sted: Rogaland
Alder: 22
Meldinger: 13
Standard Hvor lang tid tar det fra en parring til egglegging av en GBB?

Tror en parring fant sted i natt mellom mine to GBBer, hvis det er tilfelle - hvor lang tid vil det ta før hunnen legger egg? Noen som vet?
Spiderboy er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-11-2011, 21:10   #2
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Du finner litt om det her:
Chromatopelma cyaneopubescens

Det er nok litt avhengig av tempratur, foring og fuktighet, men 3-4 mnd tror jeg er vanlig.
Lykke til.
allan er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-11-2011, 21:18   #3
Junior Member

Spiderboy sin avatar

Standard

Oj, det var lang tid! :O
Spiderboy er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-11-2011, 21:26   #4
Reptilfreak

allan sin avatar

Standard

he he.. ja, så går det noen mnd til før slingsene kommer ut av sekken..uten at jeg vet nøyaktig.
allan er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-11-2011, 21:29   #5
Junior Member

Spiderboy sin avatar

Standard

Totalt ca 6 mnd altså? Det er jo nesten like lenge som et svangerskap hos oss mennesker? Damn!
Spiderboy er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-11-2011, 21:37   #6
Reptilfreak

allan sin avatar

Standard

Det beste er å Google og finne informasjon fra folk som har parret akkurat den arten.

Ang C.cyaneopubesces så har jeg inntrykk av at problemet ofte er at hannen ikke er særlig sammarbeidsvillig og å sharkcage den en periode og øke fuktigheten akkurat under parringen hjelper.
Enkelte har det også litt kaldere under denne perioden.

Mange lar hannen gå hos hunnen et døgn eller to (eller til hunnen har spist den) siden den er litt "treig"

allan er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-11-2011, 21:45   #7
Junior Member

Spiderboy sin avatar

Standard

Thanks!

Først var det hunnen som viste interesse, mens hannen pilte avgårde og ville ut, etterhvert ble de ivrigere og begynnte å berøre hverandre samtidig som de viftet ivrig med bena. Hannen ble ivrigere, og det virket som om hunnen gikk i forsvarsposisjon og glefset tenner. Til slutt presset hannen hunnen inn i hjørnet på terrariet der de forsatte fektingen. Jeg var oppe lenge for å følge med, men klarte Å SOVNE! Så jeg vet ikke helt hva som har skjedd..men begge lever med alle lem, så jeg får nesten prøve igjen.
Spiderboy er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Furcifer pardalis ambanja blue egglegging i HD kvalitet skybird Øgler 13 10-06-2011 08:38
Extatosoma tiaratum og egglegging mfm Pinnedyr 5 30-11-2010 20:54
hvor lang overgangstid fra ferskt til brakk? LisaSol Amfibier 3 25-10-2010 16:10
Skjeggagam egglegging zander Slanger, øgler og skilpadder 4 29-03-2010 03:36
Hvor lang tid bruker dere på dyrene deres? emil Småprat 8 08-09-2007 17:05

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:05.