"

Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 20-10-2011, 12:50   #11
Reptilfreak

Medlem siden: May 2011
Sted: Møre og romsdal kristiansund N
Alder: 19
Meldinger: 16
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av lompah Vis post
Papir, stein, vermeculite og torv, hamster spon og litt bark, altså: wtf? Så mye unødvendig tull spør du meg. Taranteller trives med 20+- bare jord/torv (altså jo mer jo bedre) og that's it. Alt annet er bare tull, da torven er det beste å grave og lage huler i. Bark og alt mulig annet tull er ikke gunstig for tarantellens del, og da i såfall i bruk kun for eiers lyst. Det beste er som sagt kun torv/jord.

yupp var det hun sa, men hun snakket mye om trivsel for tellan og for eiern, er ikke sikker på om hun brukte alt på en gang eller om det var forskjellige ganger.

om torv/jord er det beste og d alene så er det jo en selvfølge at man ikke skal ta på seg bryet og lage en slik en mikstur : p

men vet noen av en evt, nettside hvor man kan få kjøpt litt bedre egnet porsjon med torv ? og siden plantasjen ikke var så villig til og selge meg en sekk.
Dawesto er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-10-2011, 13:21   #12
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Tarantellen er vel i utgangspunktet storfornøyd så lenge den får grave, får mat og har riktig temperatur og fuktighet + plass til å bevege seg på. Gjerne en stokk å grave under og noe dekorasjoner å klarte på gjør seg jo.

Angående torv så kjenner jeg bare til de svære sekkene desverre... Du får kjøpe deg fler dyr så du får bruk for en så stor sekk
Svar med sitat
Gammel 20-10-2011, 15:01   #13
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Standard

Kokosprodukter kan brukes også i stedenfor jord/torv. Jeg bruker bare kokostorv til mine dyr og jeg har da en del dyr. Liker å vite at det er helt ren torv.
Dyrebutikker kan bestille inn slikt. Kan også bestiller online.
shelob er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-10-2011, 17:18   #14
Reptilfreak

Standard

Har tenkt litt på å skaffe tak i en grammastola sling til, Veldig arti og se de vokse opp samt at jeg har terrarie i 3 forskjellige størrelser etter som den vokser : )

vet ikke helt om jeg har lyst på en annen rase da det viser seg at de er den mest robuste og "letteste" arten.
Dawesto er offline  
Svar med sitat
Gammel 20-10-2011, 17:22   #15
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av shelob Vis post
Kokosprodukter kan brukes også i stedenfor jord/torv. Jeg bruker bare kokostorv til mine dyr og jeg har da en del dyr. Liker å vite at det er helt ren torv.
Dyrebutikker kan bestille inn slikt. Kan også bestiller online.
Høres ut som en løsning : ) hvordan liker de å grave i den ?
Dawesto er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-10-2011, 09:55   #16
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Standard

ikke noe forskjell for tellane å grave i jord eller kokkostorv.
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-10-2011, 16:24   #17
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av shelob Vis post
ikke noe forskjell for tellane å grave i jord eller kokkostorv.

kanskje jeg bare prøver kokostorv da : ) hvilken nett butikk handler du det ifra ?
Dawesto er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-10-2011, 21:31   #18
Reptilfreak

Standard

var innom zoo butikken her i byen og de skulle bestille opp en pose på 7liter til meg koster under 100 lappen : )
Dawesto er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
chilensk, interesant, snodig oppførsel, spiser ikke, terrarie

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
prosjekt for den som ønsker ! Markmusen Utstyr 4 06-10-2011 21:03
Ønsker meg et pinnedyr Wilma Pinnedyr, knelere og andre insekter 23 22-03-2011 07:54
ønsker en slange:) pantera Generelt om reptiler 16 10-08-2006 23:30

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:05.