| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2011
Sted: Sogn og fjordane
Alder: 19
|
Heisann, min nye tarantella er starta å miste hår fra abdommen, noken som veit koffor det er slik ? Lurer sjølv på om at det kan være fra stress.. Det er en B.Smithi, men er starter å lure på om det kan være en annen rase fra Brachypelma (husker ikkje navnet, men synst at hun lignet meir på den). Ho er 5 år gammel.
Vær så snill å svare, litt redd for at hun er sjuk (har hatt henne i 1 dag)... Min kjære sambuer som holder tarantellaen (som dere kan se så er ho veldig liten)
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2011
Sted: Vestfold
Alder: 23
|
Så litt stusslig ut ja
![]() Kommer nok helt sikkert til og komme tilbake etter neste ham skift, er nok bare at hun kanskje har vært litt stresset som du sier og sparket litt hår!
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Men kan det vere skadelig for ho med så lite hår?
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Veldig arti å se på ![]() Men du ser jo på bildet at ho er veldig tynn, men skal på dyrebuttikken å handle inn Zohobas (om det var slik det skrivdes) og vitaminer etc. Håper dem har Zohobas!
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Bra hun er aktiv ihvertfall, da er det nok ikke noe og tenke på!(Vente til neste hamskifte så er det nok borte
![]() Viss de ikke har det er det nok noen her inne på forumet som driver avl på det så det burde gå greit og få tak i, dyrebutikken kan også bestille det for deg |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Det blir sikkert veldig dyrt om dei kommer til å bestille det for meg.. ![]() Men om dei har kakkerlakker propper eg bare i dem masse gullfisk for (men tellaen min liker ikkje så godt kakkerlakker, men men xD)
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
heheh er nok sant det, er nok bedre og se her inne
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Sted: Buskerud
|
Vitaminer til tellaen? :O Trukke det er nødvendig..
Bare å fore på, det er heller ikke noe farlig at den sparker hår, mine gjør/gjorde også det ![]() Det er ikke sikkert hun vil ta zophobas, noen av mine spiser melorm, men ikke alle. Kjøp heller noe du er sikker på at hun spiser som sirisser ol. Og hun er ikke spesielt tynn, mmine har vært mye tynnere etter hamskift.. F.eks har en G. ROsea her nå som nettopp bytta ham den er ca 7-8 cm og abdormen er kun 1.5 cm.. Og min er TYNN, jeg er litt bekymra, men den spiser så regner med det går bra. Forer den med 3-4 melormer og en kakerlakk hver dag får å fete den opp, og den spiser og blir feitere for hver dag... ![]() - Uflaks |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Avler du på nokke fordyr med godt med fett? xD Og i det tilfelle, bur du langt unna vestlandet?
![]()
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Tarantella mister hår | pellop | Taranteller | 10 | 02-10-2011 00:02 |
| Grammostola Rosea mister hår | max | Taranteller og skorpioner | 14 | 25-05-2010 22:31 |
| Axololtl mister gjeller! | Suppressed | Salamandere | 4 | 22-09-2009 19:40 |
| mister hår på rompa...? | Miss_Loca | Skilpadder | 8 | 19-06-2006 20:02 |
| Mister skall!!! | olaola | Skilpadder | 8 | 02-05-2006 15:58 |