| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Bergen
|
Jeg oppdaget nettopp at lille B.bohemei slingen min er skadet... Jeg er usikker på hva som har skjedd, men det ser ut til at den har stukket seg på noe. Den har stukket seg i abdomen, og det var en dråpe veske på den som gjorde at jeg oppdaget dette.
Jeg har nå tatt på mel, og det ser ut til at det har stoppet blødningen, men slingen ser noe medtatt ut... Den beveger seg, og har ikke antydning til deathroll, enn så lenge i hvertfall, men er ikke sitt "kvikke" jeg.. Har byttet ut øverste delen av substratet, i tillfelle den har stukket seg, og bygget det litt høyere, om det er fordi den har falt ned... Rart er det likevel, siden det ikke er mer enn ca 11/2 beinlende i høyden.. Har lagt inn en oppklippet melorm til den, og satt den tilbake på plassen sin. Det dugger litt på innsiden, og ettersom den står i nærheten av et akvarium, er tempraturen rundt 25-28 grader. Jeg forstår jo at dette er svært alvorlig... og at jeg muligens har en død sling ganske snart.. Men er det noe mer jeg burde gjort her? Og hvor lang tid tar det før jeg vet enten eller...? *Grine* |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Viktigste var at du fikk stoppet blødningen.
Etter det må du nesten bare krysse fingra. Rart at den hadde stukket seg på noe. Har du kaktus inne hos den eller noe annet skarpt? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Bergen
|
Den døde..
Har ingenting skarpt inni der, nei... men fant en "strå-bit" som var helt hard liggende nedi hulen den hadde gravd... så mitt gjett er at den har stukket seg på den. Fant ingen flere slike strå, så den har vært max uheldig... Jeg brukte tiur-torv, og har funnet flere slike harde stråbiter i sekken... så neste gang jeg innreder hus til en ny, skal substratet gjennomgåes med lupe på forhånd. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Norgesland På Kruss Å Tvers
Alder: 22
|
har en super søt b smithi hue som vurderes solgt. men den selges ikke til noen billig pris det er min første tella. er bilder på profilen min.
kan fåes med nytt terra på 2 månder ca. varmekabel vannskål. å en del dubia. send pm. å ta gjerne en titt på bildene av hu på profilen min. men sender ikke. men bor i haugesund så du kan ta hurtigbåten eller vente til eg skal ta en raser tur til bergen. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Skadet skilpadde? | karsan | Skilpadder | 3 | 12-11-2009 08:46 |
| Skadet Tella! | Nicolay15 | Taranteller og skorpioner | 7 | 12-10-2009 19:48 |
| Skadet E.T | psycholynx | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 10 | 12-07-2009 22:54 |
| Pinnedyr skadet!!! | scarabid | Pinnedyr | 2 | 08-03-2008 13:10 |
| tror min rosea er skadet? | Weds13 | Taranteller | 20 | 19-03-2007 21:07 |