| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 18
|
Hallo igjen ja! Da har jeg endelig fått innredet mitt første terrarie på egenhand!
Smygulf er en Aviculara Versicolor. Her bor Smygulf. Her er terrariet dens. Terrariet inneholder En Exoterra varmematte ( Missfornøyd ) Noen kvister jeg fant i skogen. ( Fungerer utmerket til klatring ) Han karen i dyrebutikken kalte det torv men jeg syntes det ligner mer på mose. En Exoterra vannskål. En hjemme laget hule Målene er 30x30x30. Tempen og luftfuktigheten ligger på 24,6 grader og 72 % luftfuktighet. Stakkaren har ikke spist på flere uker, men den har nylig flyttet inn i terrariet. Som dere ser er han ikke store karen, så har jeg litt for store sirriser til den, pluss at jeg tror melormene bare graver seg ned så den ikke finner dem. Noe sier meg at jeg må bytte underlaget ( mosen ) til noe annet. Jeg ønsker kritikk på hvordan jeg kan forbedre det og om det jeg har gjort er helt på trynet. Beklager skrivefeil.. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
Sted: oslo
Alder: 15
|
du burde se etter at maten ikke stikker av
![]() f.eks. ha dem i en skål, eller fore via en pinsett
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Jeg ville kanskje ha gikk den et mindre terra til den blir litt større... Blir vanskelig for den å finne fordyra når det er så stort område!
Som Rubenevo sier så kan du prøve å legge maten i en skål eller fore med pinsett, så vet du at den får mat. Du kan eventuelt prøve å gi den noe annet å spise, f.eks fluer. De vil ikke grave seg ned og vil bevege seg rundt i hele terraet, du kan også fjerne den ene vingen på flua så den ikke flyr vekk! Btw underlaget ser ut som mose ja, torv er jord... Men for en klatrende art er underlaget til hovedsaklig for å holde fuktigheten oppe, så mose kan i teorien funke! Men gir du den jord/torv så vil den kunne bruke det i "redet" den spinner. Mvh Erlend |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
Aaalt for stort terra til en så liten tella...
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
Takk for svar! Si jeg tar den ut og har den i en mindre beholder en stund fram over, snakker vi mange mnder før jeg kan sette den inn i dens eget terra?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
A.versicolor blir jo ikke større en ca 10 cm i beinspenn. Ser du har 30x30x30 terra. Arten er jo trelevende, så høyde er viktigere en lengde og bredde
![]() Til en voksen versicolor ville jeg blir et maks 30x30x45 cm terra Ser at flere her inne bruker 20x20x40 terras til denne arten
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Trenger ikke være ekspert
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2011
Sted: Vestfold
Alder: 23
|
Tips jeg har fått angående fordyr er å skvise hode på melormene, det funket her
, viss den ikke tar det derimot ta den ut og prøv igjen senere kanskje.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||