| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 21
|
Har skrevet tidligere innlegg om en B.Vegans, men etter mer lesing og bilder på nett har jeg funnet ut at det er en B.Albiceps jeg har.
Leste litt her at denne tarantellaen er fin for nybegynnere, og at den ikke skal være så skvætten. Dessverre er tydeligvis min veldig skvetten da, for bare når jeg prøve å dytte borti abdomen for å se om den er aggressive hvis jeg skal ordne noe i hjemmet dens, så skyter den ut hårene fra abdomen. Er vanskelig for meg å få den til å komme på hånden så jeg kan ordne inne i hjemmet ![]() Noen tips? Er en tidligere eid B.Albiceps da, for mannen som hadde eid den før meg hadde solgt den til dyrebutikk som videre solgte til meg. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Best å la den være spør du meg
Det medfører bare stress for en tarantell å bli håndtert, noe hårsparkingen du nevner er en bekreftelse på. Det er ikke så ofte man trenger å ta ut tarantellen for å kunne "ordne inne i hjemmet". Kun når jeg skal skifte all torven i ett terra, tar jeg tarantellen ut først (bruker en pensel for å lure dem inn i en kopp el.l). Ellers bruker jeg pinsett til å gjøre småjobber. Da gjør det ikke noe om Ten går i terraet samtidig. Ingen grunn til å håndtere den slik jeg ser det, men om du "må" for å stille en nysgjerrighet, så kan du bruke en pensel el.l til å manøvrere den opp på hånden din. Når du har den på hånden; vær da oppmerksom på at den kan falle og skade seg, og den kan selvsagt også finne på å bite deg ![]() Best å la det være
|
|
|
#3 | |
|
Junior Member
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 21
|
Sitat:
Tusen takk for tipset ^^, Vet at mange hele tiden skal håndtere og ha det artig med tarantella, men leste takk å lov på forhånd at man skal håndtere dem minst mulig, i å med at de liker å være alene og styre selv ![]() ellers hadde jeg nok gått i samme fellen der |
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| albiceps, b.albiceps, brachypelma, ny eier |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Øgler (soon to be) gecko eier | Fuzzy | Slanger, øgler og skilpadder | 10 | 29-07-2009 22:01 |
| Brachypelma albiceps "Mexican Golden Redrump" | moniq | Tarantellfakta | 0 | 10-10-2008 23:42 |
| Ny skilpadde-eier :) | roffe | Skilpadder | 5 | 19-09-2008 14:44 |
| Er Brachypelma ruhnaui og Brachypelma albiceps samme art?? | tovang | Taranteller | 2 | 24-12-2007 12:05 |
| Ny eier av Tarantell!!! | slicer | Taranteller | 41 | 16-06-2006 10:47 |