"

Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 01-09-2011, 00:52   #1
Junior Member

Medlem siden: Aug 2011
Alder: 21
Meldinger: 6
Standard B.Albiceps, ny eier.

Har skrevet tidligere innlegg om en B.Vegans, men etter mer lesing og bilder på nett har jeg funnet ut at det er en B.Albiceps jeg har.

Leste litt her at denne tarantellaen er fin for nybegynnere, og at den ikke skal være så skvætten.
Dessverre er tydeligvis min veldig skvetten da, for bare når jeg prøve å dytte borti abdomen for å se om den er aggressive hvis jeg skal ordne noe i hjemmet dens, så skyter den ut hårene fra abdomen.
Er vanskelig for meg å få den til å komme på hånden så jeg kan ordne inne i hjemmet

Noen tips?

Er en tidligere eid B.Albiceps da, for mannen som hadde eid den før meg hadde solgt den til dyrebutikk som videre solgte til meg.
McOlsen er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-09-2011, 01:24   #2
Reptilfreak

Martink sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
Meldinger: 899
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (8)
Standard

Best å la den være spør du meg
Det medfører bare stress for en tarantell å bli håndtert, noe hårsparkingen du nevner er en bekreftelse på.

Det er ikke så ofte man trenger å ta ut tarantellen for å kunne "ordne inne i hjemmet".
Kun når jeg skal skifte all torven i ett terra, tar jeg tarantellen ut først (bruker en pensel for å lure dem inn i en kopp el.l).

Ellers bruker jeg pinsett til å gjøre småjobber. Da gjør det ikke noe om Ten går i terraet samtidig.

Ingen grunn til å håndtere den slik jeg ser det, men om du "må" for å stille en nysgjerrighet, så kan du bruke en pensel el.l til å manøvrere den opp på hånden din.
Når du har den på hånden; vær da oppmerksom på at den kan falle og skade seg, og den kan selvsagt også finne på å bite deg

Best å la det være
Martink er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-09-2011, 02:28   #3
Junior Member

Medlem siden: Aug 2011
Alder: 21
Meldinger: 6
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Martink Vis post
Best å la den være spør du meg
Det medfører bare stress for en tarantell å bli håndtert, noe hårsparkingen du nevner er en bekreftelse på.

Det er ikke så ofte man trenger å ta ut tarantellen for å kunne "ordne inne i hjemmet".
Kun når jeg skal skifte all torven i ett terra, tar jeg tarantellen ut først (bruker en pensel for å lure dem inn i en kopp el.l).

Ellers bruker jeg pinsett til å gjøre småjobber. Da gjør det ikke noe om Ten går i terraet samtidig.

Ingen grunn til å håndtere den slik jeg ser det, men om du "må" for å stille en nysgjerrighet, så kan du bruke en pensel el.l til å manøvrere den opp på hånden din.
Når du har den på hånden; vær da oppmerksom på at den kan falle og skade seg, og den kan selvsagt også finne på å bite deg

Best å la det være

Tusen takk for tipset ^^,
Vet at mange hele tiden skal håndtere og ha det artig med tarantella, men leste takk å lov på forhånd at man skal håndtere dem minst mulig, i å med at de liker å være alene og styre selv
ellers hadde jeg nok gått i samme fellen der
McOlsen er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
albiceps, b.albiceps, brachypelma, ny eier

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Øgler (soon to be) gecko eier Fuzzy Slanger, øgler og skilpadder 10 29-07-2009 22:01
Brachypelma albiceps "Mexican Golden Redrump" moniq Tarantellfakta 0 10-10-2008 23:42
Ny skilpadde-eier :) roffe Skilpadder 5 19-09-2008 14:44
Er Brachypelma ruhnaui og Brachypelma albiceps samme art?? tovang Taranteller 2 24-12-2007 12:05
Ny eier av Tarantell!!! slicer Taranteller 41 16-06-2006 10:47

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:01.