| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 21
|
Hei, er 1 dag siden jeg kjøpte meg en tarantella, og fikk vite at det var en Brachypelma Vegans.
Har funnet litt informasjon angående den, om temperament osv. Men hadde vært litt fint å få litt informasjon fra andre som er mer erfaren. Om hvor stor terrarium etc man burde kjøpe, anbefalt fuktighetsmåler osv. Er ikke store saken da, og vet ikke noe om hvor mange ham den har vært gjennom allerede. Hun dama som solgte meg den på dyrebutikken sa bare at den hadde nok 3 år å leve ca, så antar at den enda er veldig ung, i å med at en hann Brachypelma Vegans bare lever i maks 3 år. Å som jeg har sett er min tarantella ikke som alle andre Brachypelma Vegans, for beina er helt svart og er generelt svart, men på overdelen av selve kroppen er den helt hvit er det normalt? For er liksom ikke hvitt hår .
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2009
Sted: Aust Agder
|
Om den er kjøpt i dyrebutikk skal du ta navnet som er oppgitt med en klype salt, da det kan være en helt annen art, men ett bilde vil hjelpe mye.
Hvilken butikk kjøpte du den i? |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Junior Member
|
Sitat:
Skal ta en bilde senere, har ikke tid akkurat for øyeblikket. Ikke i noen kjente dyrebutikker, for bor oppe i Finnmark, Vadsø. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
Fant ut at det er tydeligvis ikke en B.Vegans jeg har.
Etter å ha søkt litt mer på nettet, fant jeg en annen internettside med noen som eide en Brachypelma Albiceps som så helt lik ut som min. For er tydeligvis vanlig med lys carapace hos B. Albiceps. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 29
|
Hva betalte du?
Sist endret av smittsmule; 31-08-2011 kl 00:59. Begrunnelse: .. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| brachypelma, brachypelma vegans |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Øgler (soon to be) gecko eier | Fuzzy | Slanger, øgler og skilpadder | 10 | 29-07-2009 22:01 |
| Ny skilpadde-eier :) | roffe | Skilpadder | 5 | 19-09-2008 14:44 |
| Er Brachypelma ruhnaui og Brachypelma albiceps samme art?? | tovang | Taranteller | 2 | 24-12-2007 12:05 |
| Så er jeg eier av to padder... | Laila | Padder | 5 | 06-07-2006 19:18 |
| Ny eier av Tarantell!!! | slicer | Taranteller | 41 | 16-06-2006 10:47 |