| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Rogaland
Alder: 18
|
Jeg lurer på om det går an å bestille skorpioner utenlands og inn til norge, om det er lov? er det smart å bestille ifra utenlandet?
trenge man noe importtillatelse? Takk på forhånd
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Det går fint an og ja det kan være smart mtp. pris. Noen arter trenger man importtillatelse for å ta inn i Norge. F.eks keiserskorpion.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Hvor får jeg det? ;o
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Får hva?
Scorpioner får du på maaaaaange forskjellige nettsider. Ikke alle sender til Norge da.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Nei nei, men importtillatelse
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Direktoratet for Naturforvaltning.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
flottings! men jeg trenger vell ikke papirer så lenge han som sender har lov til å sende til utlandet??
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Jo, du trenger import tillatelse. Senderen har mest sansynlig export tillatelse så lenge du ikke bestiller fra Benin, Côte d'Ivoire, Ghana, Guinea, Liberia, Nigeria eller Togo om jeg forstår det som står her rett: http://www.cites.org/common/com/NC/fauna/NC3-03.pdf
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| risiko for bestilling? | ilder-lady | Lover og regler | 10 | 12-07-2011 20:26 |
| Bestilling :D | mfm | Taranteller og skorpioner | 32 | 27-03-2011 14:05 |
| Bestilling av levende fôr | Mack | Fôrdyr | 1 | 20-11-2008 13:05 |
| Bestilling av fordyr | Evenruden | Andre insekter | 9 | 22-10-2007 13:05 |
| Bestilling av terra's fra Pennsylvania | Eggy | Terrarier | 22 | 11-06-2007 21:49 |