"

Reptilfreaks.no > Ny til terrariehobbyen > Startgropen > Taranteller og skorpioner Kan noen hjelpe meg med hvilken type dette er?

Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 13-07-2011, 11:09   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2011
Alder: 30
Meldinger: 9
Standard Kan noen hjelpe meg med hvilken type dette er?

Hei
To gutter på jobben har kjøpt inn en edderkopp, men han som hadde oversikten har sluttet. Derfor trenger vi hjelp til å finne ut hvilken type det er vi har.

Legger ved noen bilder, og håper på svar

Vi har også et par spørsmål:
I går ordnet vi med nytt bur til henne, og etter en liten stund begynte det å komme en stor dråpe fra hodet hennes. Hva kan det være?
Hun virker også ganske slapp i dag, og holder ikke kroppen noe særlig over bakken. Men hun har heller ikke beina under seg, noe jeg har forstått er et dårlig tegn. Kan det være at det er ukjent sted som gjør at hun virker så slapp?
Som dere ser på det første bildet så er det noen hvite flekker på baken, hva skyldes dette?
Vedlagte miniatyrbilder
Kan noen hjelpe meg med hvilken type dette er?-inga.jpg   Kan noen hjelpe meg med hvilken type dette er?-p7130018.jpg   Kan noen hjelpe meg med hvilken type dette er?-p7130019.jpg  
evakn82 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 13-07-2011, 15:35   #2
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,005
Blog Entries: 1
Standard

Ligner på Brachypelma Smithi (mexicansk rødkne)

hvis væsken kom fra tennene så kan det være at hun renser dem

og de hvite flekkene på baken er etter hun har sparket forsvarshår, bakkroppen kommer til å bli dekket med nye hår etter hamskifte
Galil er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 13-07-2011, 15:49   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2011
Alder: 30
Meldinger: 9
Standard

Hei, og takk for svar
Vi fant meldingene som ble sendt mellom selger og han som gjorde handelen herfra, og der står det at det er en Baumgarteni.
Noen som kan fortelle oss om den arten? Finner lite om den på nettet egentlig. Er det noe spesielt vi bør vite?

Ingen av oss her har hatt edderkopp før, så vi er kanskje litt i overkant nervøse for at hun ikke har det bra. Men de er kanskje ikke så aktive av seg?
evakn82 er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-07-2011, 16:09   #4
Reptilfreak

ilder-lady sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
Meldinger: 653
Standard

Er under de same, Brachypelma slekten
sikkert skjønt same stell.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hvilken type skilpadde er dette? Camel Slanger, øgler og skilpadder 5 15-09-2010 19:39
Noen som vet hvilken type skilpadde dette er? Kendra Slanger, øgler og skilpadder 4 28-09-2009 20:32
Hvilken type kneler er dette? magnusøy Pinnedyr, knelere og andre insekter 3 25-06-2009 21:05
Hvilken type kakerlakker er dette? smittsmule Fôrdyr 18 11-06-2009 22:47
noen som vet hvilken type gecko dette er? fisle Gekkoer 12 25-08-2008 06:56

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 15:59.