| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
|
Hei hei!
Etter ca 1 år som akvarist og nå 3 akvariumer. Fant jeg ut at jeg skulle gå ned til 1 akvarium og ha 1 terrarium også! Og da er jeg veldig inntrisert i og ha en skorpion, Egentlig helst hatt noe ant, men med lovene i norge så får jeg kjøre på med en skorpion! Da edderkopper får meg til og grøsse ![]() Så da lurte jeg på og kjøpe en slik start pakke i dyre butikk usikker på hva di koster og slikt, men regner med jeg får det jeg trenger da sånn ca! Men noen som kan fortelle litt om stell og hold av skorpioner, Rengjøring av terrarium, mat, vann(Så noe på youtube en som brukte noe spesielt vann han hadde kjøpt?! Vits med det? :s) Om det er en ''Skorpion oppstarts'' post på forumet som tar for seg det meste plis skrik ut hvor hehe! Lurer sikkert på mer ettervært! Har vel egentlig funnet svar på det meste uten om rengjøring? ikke nødvendig? og det ang vannet har jeg heller ikek funnet ut? Regner med man kan bruke vanelig vann ? -sokken91 |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Rogaland (Karmøy)
Alder: 15
|
Hva slags stell og andre krav kommer an på hva slags skorpion du skal ha.
Sist endret av DanFekar; 30-06-2011 kl 23:42. Begrunnelse: fjernet sitat |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Men finner ikke noe om renhold eller om man kan bruke vanelig vann ?
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Renhold dreier seg bare om å fjerne rester etter spiste insekter, fjerne døde plantedeler dersom du har vekster i terraet, og om å bytte vann i vannskålen av og til.
Du kan bruke vanlig vann ja.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Hjertelig!
Da blir det og ''browse'' litt i kr.sand i morgen da
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Sted: Grimstad
Alder: 35
|
Tror de har to forskjellige i sørlandsparken nå, men jeg kan seriøst ikke huske artene.
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Men ja sist jeg var der hadde di 2 typer, Keiser og en ann en *gruble*Men dyrebutikken i vågsbygd har alltid stort og greit utvalg og er veldig hjelpsome med skaffing av diverse(Ivertfall Fugl og fisk og akvariums utstyr )
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Sted: Rogaland, Jæren
Alder: 20
|
viktigste reglene med pandinus imperator er fuktighet, varme og mat. veldig lette å stelle, de er veldig veldig reinslige. fjern matrestene som bein osv fra serisser som den ofte ikke spiser dersom den mister dem. skift på terrariet ca hver 3-4 måned. pass på at du dysjer veggene slik at den får tilstrekkelig fuktighet, og gresshopper er noe min pandinus imperator elsker! den springer fra meg dersom jeg kommer inn i rommet når den har en gresshoppe i munnen.
prøv å ha et underlag som holder på fuktighet og bruk bommul kjøpt i zooforretning istedenfor bommul fra badet. denne bommulen trekker ikke til seg så mye vann og det gjør det lettere for skorpionen å drikke. den drikker daglig, spiser ca 1 gang i uken. kanskje oftere og mindre når den er liten. dersom den ikke spiser kan det være for kalt. bruk da varmematte i halve terrariet, varmelys eller varmestein. har selv varmestein og den ligger ofte ved den. vet ikke om det har så mye effekt som matter og lys, men jeg har så vanvittig mye varme inne på rommet at det holder for meg. ellers vil nok skorpionen ha det veldig bra. lykke til, og du kommer til å bli overrasket over hvor gøy det er selv om den for det meste ligger stile.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Skorpion | Tobben98 | Skorpioner | 12 | 04-08-2009 13:48 |
| er ny med skorpion | cookiejar22 | Skorpioner | 22 | 28-07-2008 15:31 |
| nybeggyner slange | Kris10an94 | Snoker | 3 | 25-04-2008 21:01 |
| Lyst på skorpion. *skorpion valgt "Pandinus Cavimanus"* | tommyk | Skorpioner | 5 | 20-11-2006 18:07 |
| skorpion? | reptilene93 | Skorpioner | 5 | 02-04-2005 22:35 |