| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jun 2011
Sted: sør-trøndelag
Alder: 12
|
Hei
jeg lurer på om det går bra å bestille fra internett eller fra utlandet.foreksempel fra danmark |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
det går helt fint å bestille fra internett, pakkene blir sent i en pakke med posten hjem til deg eller nermeste postkontor om pakken er for stor til postkassen.
når man skal bestille fra utlannet så kan det av å til kommer toll i tilegg, jeg vet ikke helt vordan dette fungerer men jeg har aldri får no toll når jeg har bestilt taranteller og kakelakker fra sverige og danmark. men om du skal kjøpe taranteller, skorpioner osv så anbefaler jeg å kjøpe fra private personer slik som denne siden eller andre slike nettsider, da dyrene blir billigere og man får mer info om dem, hvor gamle de er, store de er, om de er friske osv osv.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
|
Tollgrensen i Norge er 200 kroner. Kjøper du for under dette, eller får selger til å merke pakken med en verdi på under 200 kroner, så går det veldig fint
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Du blander begrepene Gregoris.. Det er moms grensen som er ved 200kr.
Når det gjelder toll så beregnes den på en annen måte og vil variere etter hvilken vare man bestiller. Normalt regner man toll på totalprisen av en vare, dvs (urettferdig nok) inkludert transport/porto pris. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| bestiling, utlandet. |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Gode (Internett) butikker? | Scorpius | Terrarieutstyr | 2 | 05-05-2011 12:44 |
| internett side | ray | Slanger, øgler og skilpadder | 3 | 21-05-2009 14:00 |
| Her slutter internett | Småprat | 2 | 25-06-2007 11:16 | |
| Har internett problemer.. | Gibbs | Småprat | 8 | 16-10-2006 08:37 |
| Bra internett side, for salg av levende for? | LarsO | Fôrdyr | 9 | 05-03-2006 14:21 |