| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jun 2011
Sted: sør-trøndelag
Alder: 12
|
hei
jeg trenger hjelp til å fine ut hvor jeg kan få info om Poecilotheria metallica kjøpt den. jeg lurer også på om det går bra å bestille fra utlandet |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Hedmark
Alder: 40
|
Er du 11 år????
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
ja!!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Guest
Medlem siden: May 2009
Sted: Buskerud, Drammen
Meldinger: 232
|
Da anbefaler ikke jeg en P. Metallica.. Begynn med en G. Rosea eller noe..
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
Enig med Stokken her, Pokies er noe av de mest potente(giftige) tarantellene som er i hobbyen. Begynn enklere og jobb deg oppover..
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
ok. Mamma mener også at jeg skal byne med en enklere.
![]() Har dere forslag til en go og fin nybyner art
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
Rasmus, hvis du leter(eller søker) litt rundt inne på forumet her, vil du finne mange tråder om samme emne. Eupalaestrus, Brachypelma og Grammostola er alle flotte arter, der de fleste egner seg for nybegynnere. Anbefaler ikke håndtering av taranteller, da dette kan føre til at du eller tarantellen skvetter og den detter ned og ender opp død. Skal du kjøpe tarantell bør det være for og studere dem inne i terrariet sitt. Det er en utrolig flott hobby......
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2009
Sted: Aust Agder
|
Jeg har Brachypelma Vagans hunner til salgs, dette er en grei begynner art
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Europa, Norge, Bergen.
Alder: 16
|
Nå kan ikke jeg så mye på dette område, men jeg ville ikke anbefalt en P. Metallica da disse er ekstremt raske og giftige.
Husk at du skal ta den ut og rense terra innimellom og dette kan bli vanskelig hvis du har en P. Metallica. Har selv en G. rosea og den har en veldig fin rødfarge og er veldig rolig og ikke så rask. (giften er heller ikke så sterk) Den koster heller ikke så mye, bare en 600kr. (bare et tips) Utenom dette: Jeg skulle hjelpe en med å rense et terra med en jævlig stor L. Parahybana med et beinspenn på sikkert 20cm og den er sykt aggressiv. Jeg glemte jo helt at tellaer sparker hår så nå er jeg full av brennhår som klør og svir noe i helvette Så det er også en grunn til å ikke kjøpe sånne arter som ikke er anbefalt til nybegynnere. ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
| Emner |
| kjøp fra netet, poecilotheria metallica |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Poecilotheria Metallica | tovang | Taranteller | 19 | 07-06-2011 17:06 |
| Poecilotheria metallica | diffusjon | Taranteller og skorpioner | 9 | 01-04-2009 14:49 |
| Poecilotheria metallica | Thebugman | Taranteller | 4 | 09-04-2008 16:53 |