| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Møre og romsdal kristiansund N
Alder: 19
|
Hei.
Har hadd min chilean tarantell siden jul 2010 den har hadd det fint og mat så lenge det skulle være nødvendig samt vann o.l. har også skiftet ham 2 ganger og begge gangene har vert vellyket og den er veldig fin både på ben og på bakdel. er relativt rolig, går litt rundt men sitter mye stille. etter at den har vert ute ifra terrarie har den bynt og blitt litt rar, eller endring i oppførsel. var kjempe snill og rolig da den ble håndtert og den ble sittende stille og rolig på handen slik den ellers ville gjort om den hadde vert i terrarie. det jeg har lagt merke til er at den nå har begynt og drikke forferdelig mye, startet et par dager etter håndtering, hver eneste dag er vann skåle tom, har sjekket den for evt, lekasjer men ser ut til og være tett enda, fyller selfølgelig på vann hver eneste dag. det andre som plutselig er merkelig er at jeg kom hjem igår kveld, da hadde den gravd litt på toppen av jorden, da jeg kom hjem nå ikvell hadde den rett og slett dratt med seg en stor bit med jord og "barrikadert" seg atme vann skålen, og har sittet med 2 foter i vannskålen i drøyt 2 timers tid nå. må nesten spørre om det her da den aldri har vert slik før! har vert en liten stundt siden skifte desverre, da jeg og min onkel skulle spleise på en 8 kilos sekk med ugjøtslet jord. ( dessverre solgte de ikke mindre pakker på plantasjen.) håper at det ikke er noe spesielt : ) men at det kanskje er parring sessong ellernoe ? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Møre og romsdal kristiansund N
Alder: 19
|
kan også legge til at den nå har rettet ut den såkalte "barrikaden" sin og nå sitter oppi vannskålen.
har ikke peiling om d skal være normalt da d er litt merkelig at den aldri har gjort lignende før |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| tarantell, underlig. chilean. |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Underlig fenomen. Hvit ekskresjon hos skilpadden min. | ElHein | Skilpadder | 6 | 16-05-2010 20:38 |
| Rar oppførsel | shelob | Taranteller | 17 | 11-12-2008 14:11 |
| Grammostola porteri "Chilean Rose hair" | moniq | Tarantellfakta | 0 | 20-10-2008 09:58 |
| Chilean Rose Hair Tarantula ~ Grammostola Rosea | Halgeir | Tarantellfakta | 0 | 17-01-2007 18:03 |
| Rar oppførsel | Eggy | Skorpioner | 6 | 01-03-2006 18:32 |