| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Norgesland På Kruss Å Tvers
Alder: 22
|
I dag så fanget eg en nattsvermer å la inn i terraet til smithien, det var litt løye å se på når nattsvermeren fløy rundt om men te slutt fikk smithien nok, å jaktet på den i 1 min før ha hoppet over den menns den ennå var i luften.
lurte på om det er mulig å lage en slags nattlampe å en netting så samler inn div insekter så eg berre kan hamstre inn dagen etterpå.? for det var utrolig gøy å se den jakte på eit bytte som faktisk er litt liv i å flyr rundt om. dette bør prøves av alle!!!! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Jeg forer ofte med flyvende insekter til mine dyr, om det er fluer, sommerfugler, nattsvermer osv. Virker som flyvende insekter virkelig trigger jaktinstiktet.
Jeg bruker fiskehov til å fange med, om det så er på dagen, eller kvelds/natterstid rundt utelampa. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Sted: Grimstad
Alder: 35
|
Åpne et vindu på badet, la lyset stå på om natta og plukk alle de nattsvermerene du trenger fra speilet dagen etterpå. Kjempeenkelt!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
nattsvermere er ofte innfisert av midd i et av ørene sine, har sett programm.
kan ikke noe slikt dritt infisere tellaene våre?
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Norgesland På Kruss Å Tvers
Alder: 22
|
vet om folk så har matet tellaene med selvfanget svermere å sånt i mangen år. viss me hiver vekk matrester med en gang så går det nok bra. men viss det er tilfelle så er det nok best å holde seg til dubia å sånt. tellaer spiser jo innsekter i naturen og.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Slange Foring av kp | Calie | Slanger, øgler og skilpadder | 7 | 14-01-2011 13:14 |
| Hemidactylus og foring... | moniq | Gekkoer | 4 | 16-07-2010 15:14 |
| Foring under graviditet | eruantalon | Agamer | 5 | 01-02-2010 16:50 |
| Foring av gecko | unearth | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 16 | 23-11-2007 17:28 |
| Foring | tovang | Taranteller | 10 | 15-01-2006 15:16 |