| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Rogaland
Alder: 18
|
Hei!
Jeg har en P.Imperator skorpion som de siste dagene har funnet seg tilrette under en stein i terrariet. Den har nesten ikke vært ute og vandret. Men nå for ca 30 min siden tok den seg en spassertur. Så jeg la den oppi et slags plastbeger med en liten larve, for det er ca en uke siden han har spist. Men han nekter han og spise og er vanvittig aggressiv. Er dette noen gode tegn på et kommende hamskifte? - Og om det er det, bør jeg la han være mest mulig i fred da? Og hvordan bør han ha det da? Da tenker jeg på fuktighet, varme osv. Håper på svar
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Vest-Agder, Mandal
|
Hvor stor er skorpionen? Ikke godt å si om det er et hamskifte på gang, men uasett syns jeg du skal la den være i terrariet og vente med å prøve om den er sulten om ca en uke.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
har det samme fenomenet, jeg og balleks har ifra samme kull og de gjør akkurat det samme, min har gravd seg ned og vil heller ikke spise, den andre jeg har som har skadet hale er heller rundt å utforsker terrariet og spiser normalt, mens den andre som er litt større har gravd seg ned ser det ut som.. håper på hamskifte ! ;D
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Den er ca 4-5cm nå
Takker får svaret! Da følger jeg dine ordre
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Hadde dere lest litt faktaark om skorpionene hadde dere funnet ut at disse er en gravende art og at det er helt naturlig at de er under jorda og graver tunneller enn at de tusler rundt på overflaten. Dette er altså helt normal atferd for disse dyrene. Er de mye framme å tusler så er det et mulig tegn på stress da en skorpion forøvrigt ligger ganske rolig hele livet. Det er heller ingen hell med å ta ut dyret fra sine omgivelser for å forsøke å gi den mat - gi den mat i terra og la det gå en dag da disse dyrene gjerne tar byttet når det er natt. Unge individer er også mer aggressive da de er små og veldig utsatte for farer.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
har et 60x30x45 bur.. ganske hardt da.. foretrekker heller å mate de for hånd.. har nå gått greit i 1-2mnd nå så..
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Om jeg legger melormen i terrariet med torv, vil den grave seg ned på 5 sek. Skorpionen kommer ikke til å finne den da. Men en siriss- gresshoppe, kunne kansje vært noe? Matet C.Keyserlingien med dem, og keiseren er ca på samme størrelsen som den nå. Tror det skal gå greit da de ikke graver seg ned, men vimser på overflaten
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Sitat:
Husk at melorm bare er "fett" for å si det slik, så siriss/gresshoppe er jo litt mer mat for dem. Bare pass på at dersom fòrdyra ikke blir tatt innen en dag så ta dem ut.
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Hehe, har noe å gjøre på ja..den neste månden
Tror jeg skal ta å handle inn noen gresshoppere!- Takker får svar! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Slapp inn en gresshopper i dag, tok ca 40 sek før skorpionen var igang og spise
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hamskifte | kaos | Skorpioner | 2 | 23-11-2010 07:41 |
| Hamskifte | Lailande | Taranteller | 6 | 07-01-2009 04:49 |
| hamskifte | big_cola_fan | Taranteller | 12 | 16-10-2007 18:29 |
| Hamskifte leo! | Bling_juice | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 2 | 24-08-2007 14:09 |
| Hamskifte | leo | Taranteller | 1 | 16-03-2004 00:14 |