| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jan 2011
|
Vurderer å skaffe meg en tarantella, da gjerne en Brachylpelma emilia pga fargene eller en Grammostola rosea. Er det noen i Aust- Agder som selger en av disse?
Også lurer jeg på om Grammostola rosea hanene er mer aktive en hunnene? Har en veninne som har en han og den er mye mer aktiv enn hunnene jeg har sett. Håper på svar
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
Hør med rkspider
Han holder til i Aust-Agder og har sikkert noe ![]() EDIT: Har sett på Sørlandssenteret at de har G.rosea, men da må man selvfølgelig ut med litt mer enn hva man vil kanskje
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2009
Sted: Aust Agder
|
Jeg har G.porteri stor hunn til 280kr den er så og si lik g.rosea, denne er veldig rolig og grei i forhold til en del andre som er litt EMO
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
Hm ja har lest om G.porteri. Men jeg syns de fargene er litt kjedelige. Men man kan kanskje ikke få i pose og sekk når man er nybegynner?
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Den ble tidligere innført som G.rosea da man ikke så forskjell. Helt lik i hold, så dersom en G.rosea er interessant, er nok også en G.porteri det? ![]() Litt kjedelige farger ja, men er jo ett veldig flott nybegynner dyr
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
Grammostola er liksom siste alternativ
.Men stemmer det at hannene er mer aktive en hunnene? Har fått tilbudt en G.rosea hann billig, og har holdt den. Men det som var, er at den var så kjapp og aktiv i forhold til hunnene jeg har holdt før. Denne hannene var fra handen min oppi annsiktet før jeg fikk reagert . Er dette normalt for hanner?
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Når hannene blir kjønnsmodne (Grammsotola arter ca rundt 4-5 års alderen), så legger han ut på "leting" etter en partner. Og etter rundt 1 år, så dør hannen grunnet alderdom De blir ikke halvparten så gamle som hunner, så jeg vil anbefale en hunn
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
|
Ja har lest det
Men jeg tenker litt smart vettu hihi. Kjøper jeg denne hannen som dør tidligere så kan jeg se om dette er en hobby for meg Og da eventuelt kjøpe en fin Brachylpelma emilia hun senere ..
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Hedmark
Alder: 40
|
Skal du ha kjæledyr for kosing og håndtering bør du se på hamster eller marsvin.
Det verste tellaer vet er å bli håndtert. Ellers, rkspider anbefales som levrandør, seriøs og topp kvalitet.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| tarantell biter tarantell, hva skjer? | mariee | Taranteller | 7 | 15-11-2010 22:35 |
| brann på halve vest agder | Kris10an94 | Media | 1 | 12-06-2008 01:03 |
| Tarantell hår i øye | misspower | Taranteller | 13 | 15-05-2007 16:10 |
| Tarantell spiste tarantell... | smash | Taranteller | 3 | 29-07-2005 14:07 |
| Min tarantell | TBS | Taranteller | 1 | 19-11-2003 16:07 |