"

Reptilfreaks.no > Ny til terrariehobbyen > Startgropen > Taranteller og skorpioner Mexican Fire Leg som muligens har sagt takk for seg

Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 28-12-2010, 16:33   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2010
Meldinger: 2
Standard Mexican Fire Leg som muligens har sagt takk for seg

For to dager siden oppdaget jeg min Fire Leg ligge i "death curl" i hjørnet av terrariet sitt. Abdomen var litt skrumpet inn og han reagerte ikke noe særlig på at jeg tok på han. Tenkte at han kanskje var dehydrert. Jeg la han forsiktig med munnen i et lokk med litt vann oppi i går kveld. Men det ser ikke ut som han vil gi noe tegn til liv. (Håper fortsatt han skal kvikne til)

Da jeg kjøpte han var han kjønnsmoden og han har vært en livlig kar. Kan det være at han var blitt gammel? Eller har han tørket inn nå som det er så tørt på grunn av kulda? Synes så synd på ham og er redd jeg gjorde så han døde med å ikke passe godt nok på fuktigheten i terrariet
havok er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 28-12-2010, 21:05   #2
Reptilfreak

mariee sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Telemark
Alder: 21
Meldinger: 241
Standard

hvor lenge har du hatt han?
etter at hannene er blitt kjønnsmodne er det ikke så mye igjen av dem for og si det sånn, en av våre døde nå for en mnd siden og da var det litt over et halvt år siden den ble kjønnsmoden om ikke jeg husker feil..
mariee er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 28-12-2010, 21:52   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2010
Meldinger: 2
Standard

Kjøpte han i sommer (juni). De i dyrebutikken visste ikke hvor gammel han var selvsagt. Men jeg tok han likevel. Han hadde da veldig tydelige kroker på forbena og de "klumpene" som hannene har på pedipalpene var store. Han har gått mye rundt og vært veldig aktiv, men så la han seg plutselig til ro og ble slappere og slappere.

Nå er det ca. et døgn siden jeg la munnen hans ned i vann og han har fortsatt ikke rørt på seg. Jeg håper han ble gammel og at jeg ikke gjorde noe galt med han.
havok er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-12-2010, 09:13   #4
Reptilfreak

kaos sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
Meldinger: 554
Blog Entries: 4
Standard

Er nok ikke du som har gjort noe galt, har hatt flere hanner som har dødd på samme måte.
Svar med sitat
Gammel 29-12-2010, 12:21   #5
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
Standard

Mange dyrebutikker tar ikke inn hannkjønn nettopp fordi de dør så fort. Kanskje de fikk inn feil?
skilpaddgutten er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-12-2010, 12:26   #6
Reptilfreak

kaos sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
Meldinger: 554
Blog Entries: 4
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av skilpaddgutten Vis post
Mange dyrebutikker tar ikke inn hannkjønn nettopp fordi de dør så fort. Kanskje de fikk inn feil?
Tror ikke mange dyrebutikker er klar over at det finnes to kjønn av edderkopper engang. De tar det de får fra leverandøren og om de er heldig så kanskje artsnavnet stemmer.
Svar med sitat
Gammel 29-12-2010, 14:48   #7
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av kaos Vis post
Tror ikke mange dyrebutikker er klar over at det finnes to kjønn av edderkopper engang. De tar det de får fra leverandøren og om de er heldig så kanskje artsnavnet stemmer.
Der jeg handler har de god greie på det så de tar bare inn hunner, men jeg skjønner hva du mener
Svar med sitat
Gammel 29-12-2010, 15:16   #8
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Det er ulik levealder på kjønnsmodne hanner. Noen dør kort tid etter de ble kjønnsmodne, andre kan leve år. Jeg hadde en hanne som kun levde noen mnd etter kjønnsmodning før han døde, men jeg har en hanne nå som er på "overtid", han har vært kjønnsmoden i 13mnd

Hannene er også mer "aktive" fordi de leter etter hunner, så du har ikke gjort noe galt

Sitat:
Der jeg handler har de god greie på det så de tar bare inn hunner, men jeg skjønner hva du mener
De fleste taranteller i dyrebutikker er hunner fram til "oi shit, det er visst en hann det der...."
Svar med sitat
Gammel 29-12-2010, 18:03   #9
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av lompah Vis post
Det er ulik levealder på kjønnsmodne hanner. Noen dør kort tid etter de ble kjønnsmodne, andre kan leve år. Jeg hadde en hanne som kun levde noen mnd etter kjønnsmodning før han døde, men jeg har en hanne nå som er på "overtid", han har vært kjønnsmoden i 13mnd

Hannene er også mer "aktive" fordi de leter etter hunner, så du har ikke gjort noe galt

De fleste taranteller i dyrebutikker er hunner fram til "oi shit, det er visst en hann det der...."
Hehe
Svar med sitat
Gammel 31-12-2010, 00:40   #10
Reptilfreak

chile-carmen sin avatar

Sted: Asker <3
Alder: 16
Meldinger: 44
Blog Entries: 17
Standard

Sitat:
da er du heldig som i det hele tatt har funnet en dyrebutikk som har greie på tellaer. Der jeg handler har de ikke pipling i det hele tatt og jeg har blitt feilinformert så altfor mange ganger.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
muligens tegn på hamskifte? Rawhin Boa og pyton 6 26-12-2009 10:10
Nordmann angrepet av fire meter lang pytonslange baremeg Media 13 30-01-2009 16:18
Fire belly Newt (ildbuk salamander) ThomasA Frosker 18 25-05-2008 23:36
Oreophoetes paruana - Peruvian fire stick christin900 Insektfakta 0 04-05-2008 19:55
hjelp??muligens for kaldt!? christin900 Pinnedyr 18 18-02-2008 22:51

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 15:50.