| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2010
|
For to dager siden oppdaget jeg min Fire Leg ligge i "death curl" i hjørnet av terrariet sitt. Abdomen var litt skrumpet inn og han reagerte ikke noe særlig på at jeg tok på han. Tenkte at han kanskje var dehydrert. Jeg la han forsiktig med munnen i et lokk med litt vann oppi i går kveld. Men det ser ikke ut som han vil gi noe tegn til liv. (Håper fortsatt han skal kvikne til)
Da jeg kjøpte han var han kjønnsmoden og han har vært en livlig kar. Kan det være at han var blitt gammel? Eller har han tørket inn nå som det er så tørt på grunn av kulda? Synes så synd på ham og er redd jeg gjorde så han døde med å ikke passe godt nok på fuktigheten i terrariet |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Telemark
Alder: 21
|
hvor lenge har du hatt han?
etter at hannene er blitt kjønnsmodne er det ikke så mye igjen av dem for og si det sånn, en av våre døde nå for en mnd siden og da var det litt over et halvt år siden den ble kjønnsmoden om ikke jeg husker feil.. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2010
|
Kjøpte han i sommer (juni). De i dyrebutikken visste ikke hvor gammel han var selvsagt. Men jeg tok han likevel. Han hadde da veldig tydelige kroker på forbena og de "klumpene" som hannene har på pedipalpene var store. Han har gått mye rundt og vært veldig aktiv, men så la han seg plutselig til ro og ble slappere og slappere.
Nå er det ca. et døgn siden jeg la munnen hans ned i vann og han har fortsatt ikke rørt på seg. Jeg håper han ble gammel og at jeg ikke gjorde noe galt med han. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
|
Mange dyrebutikker tar ikke inn hannkjønn nettopp fordi de dør så fort. Kanskje de fikk inn feil?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
Tror ikke mange dyrebutikker er klar over at det finnes to kjønn av edderkopper engang. De tar det de får fra leverandøren og om de er heldig så kanskje artsnavnet stemmer.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Det er ulik levealder på kjønnsmodne hanner. Noen dør kort tid etter de ble kjønnsmodne, andre kan leve år. Jeg hadde en hanne som kun levde noen mnd etter kjønnsmodning før han døde, men jeg har en hanne nå som er på "overtid", han har vært kjønnsmoden i 13mnd
Hannene er også mer "aktive" fordi de leter etter hunner, så du har ikke gjort noe galt ![]() Sitat:
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Sted: Asker <3
Alder: 16
|
Sitat:
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| muligens tegn på hamskifte? | Rawhin | Boa og pyton | 6 | 26-12-2009 10:10 |
| Nordmann angrepet av fire meter lang pytonslange | baremeg | Media | 13 | 30-01-2009 16:18 |
| Fire belly Newt (ildbuk salamander) | ThomasA | Frosker | 18 | 25-05-2008 23:36 |
| Oreophoetes paruana - Peruvian fire stick | christin900 | Insektfakta | 0 | 04-05-2008 19:55 |
| hjelp??muligens for kaldt!? | christin900 | Pinnedyr | 18 | 18-02-2008 22:51 |