| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Norgesland På Kruss Å Tvers
Alder: 22
|
Hei eg lurte på det med fuktiget. er så mangen meninger on det, noen sier at du må dusje så masse at det blir vannbobbler på glasset. å noen sier at det er nokk med en vannskål eller flere. å dusje av å te nor du går for bi eller føler for det, men berre på veggene. for taranteller liker ikke gå på fuktig jord,
ka mener dere her innpå.? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Nå har vel det veldig mye med hvilken art tarantell eller skorpion det er snakk om
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
t blondi for.eks
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Ikke alle tarantellaer kommer fra samme strøk eller lever i samme typer habitater, dvs noen lever i tørre områder mens andre i mer fuktige. Det er derfor veldig vanskelig å svare generelt på spørsmålet ditt.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
|
Theraphosa Blondi derimot skal ha det fuktig
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
|
Men T. blondi må ikke ha det for fuktig heller - d.v.s. at arter som krever høyere fuktighet krever likevel ventilasjon i buret. Det må ikke bli for varm stillestående luft i buret. Blondi er en art som lett får mugg på oversiden av bakkroppen ved for høy fuktighet/dårlig ventilasjon.
MVH Jan Ove
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Vannskål bør du ha, men bør også spraye substrat/vegger eller begge deler. Jeg sprayer begge deler fordi substratet holder bedre på fuktigheten og holder terra fuktig lenge. Føler jeg da. Om du sprayer substratet eller veggene er vel egentlig ditt eget valg. Så lenge tarantellen har et gjemmested hvor det er tørt mens du sprayer så er det vel egentlig ett fett... Det havner jo vann på bakken når det regner ute, så det er jo helt naturlig at substratet er fuktig innimellom om så tarantellen liker det eller ei...
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Takk for svar. xD
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Endelig er det i gang :D | cookiejar22 | Småprat | 77 | 29-12-2009 01:37 |
| Hamskifte på gang | Galil | Taranteller | 19 | 27-12-2008 19:30 |
| egg på gang | Piloten | Agamer | 0 | 15-04-2008 19:45 |
| Leo Gecko på gang | seigdama | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 12 | 25-01-2008 20:32 |
| Så var jeg i gang igjen :P | Andy | Terrarier | 9 | 08-02-2007 15:08 |