| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Rogaland
Alder: 18
|
Hei jeg er ny innen skorpion hobbien, og for rundt 1-2 mnder siden kjøpte jeg en liten skorpion som dyrebutikken viste lite om, siden det var første gang de hadde hatt den sorten av skorpion inne i butikken, så jeg lurer på hvilken det er, eneste de sa til meg var at det var en chilensk rase.
Jeg har en liten mistanke om C. Keysirlingi men er ikke sikker på noe som helst så værsåsnill og hjelp meg ![]() http://s1085.photobucket.com/albums/...t=IMG_0125.jpg http://s1085.photobucket.com/albums/...t=IMG_0129.jpg Beklager linken, men photobucket fungerte ikke ![]() Ps: Tar også imot tips om rasen vis du har peiling på den
Sist endret av Thorbjoern; 29-11-2010 kl 20:50. Begrunnelse: Photobucket fungerte ikke |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Guest
Medlem siden: May 2009
Sted: Buskerud, Drammen
Meldinger: 232
|
Ser litt ut som P. Imperator eller H. Spinnifer, men er ikke sikker..
Hvis dette stemme skal den ha det fuktigere, hvis ikke kan den få problemer med hammskifte...
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Caraboctonus keyserlingi kan stemme,uten at jeg skal være skråsikker.
Edit: Du kan jo sjekke med Boavennen,tror han holder på med slike.. Caraboctonus sp. info? . Sist endret av allan; 29-11-2010 kl 21:41. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Ligner på en keyserlingi ja.
Jeg har en liten chilensk pygmèskorpion (bothriurus coriaseus). Fått den fra en kar i Haugesund. Chilenske skorpioner er visst nok ikke så vanlige. Hvor fikk du din fra? Er noen likheter, dersom man ser bort i fra bollemagen på min Det er et bilde til på profilen min her på reptilfreaks, så kan du sammenligne selv:
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Jeg fikk min fra oasen storsenter
![]() Var likheter på de ser jeg ja
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Rogaland (Karmøy)
Alder: 15
|
da er det nok ein caraboctonus keyserlingi.....har kjøpt noen caraboctonus keyserlingi slings på oasen selv for en stund siden....når kjøpte du din???eg har tenkt på fleire. men vett ikkje om de har inne, elle om eg må bestilla!! !!!va bra terra!! Sist endret av Jabbe; 19-12-2010 kl 23:23. Begrunnelse: fikset quote |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
vett du hvor lang tid det tar før de er fullvoksne?Jeg fikk min for rundt 2 mnder siden det vil si rundt juli ville jeg si.. jeg var innom på lørdag og kjøpte sirisser så jeg så om de hadde fått noen inn etter det, men de hadde ikke noen inne da så jeg tror nok kanskje du må bestille i dette tilfelle 'EDIT: Vis jeg tar feil av måneder så sorry, jeg har ikke peiling på dem ^^ Noen som vett noe om giften og hvilken del av chile de er fra? slik at jeg kan tilpasse terrae etter hvor de kommer fra, er litt perfeksjonist hehe
Sist endret av Jabbe; 19-12-2010 kl 23:24. Begrunnelse: fikset quote |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Noen som vet hvilken art dette er? | alo011 | Taranteller og skorpioner | 2 | 01-11-2010 22:52 |
| Kan noen fortelle meg hvilken art dette er? | Joggesko89 | Taranteller | 8 | 19-02-2010 22:50 |
| hvilken art er dette?noen som vet? | Ghostdreamer | Taranteller og skorpioner | 14 | 25-01-2009 11:37 |
| Noen som vet hvilken art dette er? | pinneline | Ekte edderkopper | 5 | 15-07-2007 16:29 |
| Noen som vet hvilken art dette er? | Zatii | Ekte edderkopper | 6 | 05-07-2007 14:10 |