| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
Sted: Vestfold
Alder: 34
|
Hei folkens
![]() Jeg har en liten Brachypelma smithi som er 2,5 cm hentet den forje torsdag. Så at den fanget en melorm og tok den med i hulen sin i går så den har spist, men jeg lurer på en ting... I går og idag har den krabbet opp på plastikkveggen og prøvd å "bite" meg igjennom den.... kan det være slik at den er grinete før den skal gå i hi og hamskifte? har prøvd å lese litt men finner ikke noe om det.. Kan jo hende den bare er moody selvsagt, har ikke håndtert den eller noe som helst som skulle få den til å bli sint... noen ide om hvorfor den kan bli slik?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
Hvor fuktig er substratet i terrariet, hva slags substrat? Kan være at den klatrer fordi den synes det er for vått. Hvor "aggressive" taranteller er kan variere fra individ til individ selv om det skal være en rolig art.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
Sted: Vestfold
Alder: 34
|
Hei
Bruker tiurtorv og den er ikke spesielt fuktig, bare fuktet i ett hjørne slik som jeg fikk beskjed om Kanskje den bare har en "bad day" hihi
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Hedmark
Alder: 40
|
Når jeg har fyllt ny torv i terraer eller bokser, hender det at tellaene setter seg på veggen en periode. Jeg tror dette har med fuktighete i torva samt at tellaen bruker litt tid på å venne seg til "nye" omgivelser (selv om det er samme terraet/boksen)
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| R.I.P Brachypelma Smithi | hewlet | Taranteller | 6 | 23-08-2010 19:03 |
| Brachypelma Smithi på rømmen | Kjetil M | Taranteller og skorpioner | 4 | 21-01-2010 10:39 |
| Brachypelma Smithi med rar atferd.. | Gorbulas | Taranteller | 17 | 03-05-2009 14:48 |
| Brachypelma smithi. | tovang | Taranteller | 108 | 03-11-2006 13:36 |
| Brachypelma Smithi | Tarantula | Taranteller | 0 | 03-10-2004 15:35 |