| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Oslo
Alder: 22
|
Hola reptilfreaks!
Noen som vet noe om denne lille skapningen som skrapte på verandadøra mi og ville inn? ![]() ![]() Googla "mexican scorpion" og fikk frem noe som ligna. Kan dette være en Centruroides noxius? Forresten så befinner jeg meg for tiden i Playa del Carmen i Mexico ![]() Gracias.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Sted: Akershus
|
Jøss, så stilig den var! Hadde vært artig på en måte og skummelt på en annen måte å ha den bankende på døra
Litt OT men har du flytta til Mexico?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
|
Litt for store klør til å være Centruroides. Kan være en Diplocentrus, men jeg ser ikke om den har en subaculær tann (en spiss tagg) under giftbrodden. Har den ikke dette, er jeg ikke sikker i farten.
MVH Jan Ove
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Sted: Oslo
Alder: 22
|
Skal studere spansk her frem til jul. Trur jeg er den eneste av oss 100 studentene som faktisk blir glad når jeg finner diverse kryp. Har enda ikke sett tarantell :/ Håper en dukker opp snart.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Sted: Akershus
|
Nei, så stilig. Misunner deg det. Du får poste et bilde hvis du finner en tella og da
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
|
Hei igjen!
Har vist bildene til en av mine ekspertvenner på andre siden av dammen og han bekrefter mitt forslag om at det er en Diplocentrus. Vanskelig å si art ut i fra bilde. Er forøvrig en hanne. MVH Jan Ove
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Se hva jeg fant i dag! | john | Gekkoer | 15 | 05-07-2008 19:23 |
| "Fant skorpion på Burøya" | Jonas | Media | 10 | 20-06-2008 13:46 |
| se hva jeg fant i dag | Obsidion | Andre insekter | 2 | 24-06-2007 16:41 |
| Lyst på skorpion. *skorpion valgt "Pandinus Cavimanus"* | tommyk | Skorpioner | 5 | 20-11-2006 18:07 |
| "Fant hvit og blind skorpion" | tovang | Skorpioner | 7 | 08-06-2006 15:14 |