| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Norgesland På Kruss Å Tvers
Alder: 22
|
Heeey eg har innredet eit 96 liters aquarium som eg skal ha blondien min i.. lurte på temperaturen den ligger på 22 grader for de er da i rommet.. så vurderte å kjøpe noe så varmer?? noen forslag.. luftfuktigheten ligge på 85 ca da er perfekt for den skal ha 80-90..
eventuelt lurte eg på varmematte åssen fungerer dei holder dei en viss temperatur eller må eg ta inn å ut stikk kontakten hele tiden for å holde 27-30 grader? her er bilde har ikke mekka te toppen ennå skal til glassmester i morgen ![]() Denne tråden er slått sammen med tråden angående fuktighet, startet av trådstarter. Disse innleggene finner dere i denne tråden. -Jabbe Sist endret av Jabbe; 08-09-2010 kl 20:34. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Du kan ha en "timer" på varmematten slik at den bare står på noen timer midt på dagen.Og en skikkelig stor vannskål.
Jeg ville hatt ca dobbelt så mye substrat,og laget topp av netting/gitter, ikke glass.Kanskje vurdert 3-5cm Leca og en fiberduk i bunnen. Du vil trenge god utlufting ved så høy luftfuktighet.. Sist endret av allan; 07-09-2010 kl 22:30. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
ok kor skal varmematten stå å størrelse?.. noen sier under buret å noen sier på siden..
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Som det står i alle andre tråder ang gravende dyr,så bør den være på en av veggene..
![]() Om du har tenkt å fylle på mer substrat,så bør du ta nye temp målinger,og avgjøre hvor stor varmematte du kan ha behov for. Litt prøving og feiling må du regne med.. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
ok jepp eg tenkte å fylle på mer substrat.. å hive inn større skål .. så varmematter er berre te å lime på veggen da? dei du kjøper på dyrebutikker er det lim på eine siden da? å evt ka får varmen te å gå den veien du vill?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Jeg pleier å ha varmematten mellom to og to terrarier,men om det bare er til et terrarium så legger jeg en Gulvflis e.l.l utenpå.
Det finnes sikkert bedre ting som isopor kanskje? Vanligvis øker temperaturen 2-4 grader med de mattene jeg har. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Jeg har fått best effekt av mine varmematter, da jeg brukte de, ved å teipe en isoporplate over. Pass på at det sitter skikkelig tett mot glasset.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
|
Blondien klarer fint rom tempratur 20 - 25 C, varme matte kan brukes hvis det blir kaldt på rommet der terrariet skal stå.
Feks på vintern hvis rommet blir under 15 - 20C. Terrariet må ha god lufting, Blondien trenger rikelig med oksygen + at terrariet kan fort få mugg/sopp hvis det er dårlig lufting. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Da var større skål satt inn, skal skaffe leka å sånt i dag. å kansje ei varmematte.. men da er fakta at den klarer fint temperaturer over 20?
så er da fortsatt den scorpionen så ikke har spist noe. går 2 sirisser rundt u buret ennå.. takk for alle svar setter pris på det,, gleder meg te å holde blondien, skal få besøk av en annen så har en. han setter sinn ned på sofaen å lar den gå oppå armen selv. men viss du tar i den i buret freser den sier han. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Theraphosa Blondi | countess | Taranteller | 2 | 24-12-2008 15:53 |
| Theraphosa blondi | Husedderkoppen | Taranteller | 9 | 22-12-2008 15:33 |
| Theraphosa blondie og A. avicularia. | Elensar | Taranteller | 5 | 01-10-2008 19:54 |
| theraphosa | Kris10an94 | Taranteller | 10 | 01-08-2008 15:11 |
| theraphosa blondi | parahybana_freak | Taranteller | 2 | 03-03-2007 15:07 |