"

Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 07-09-2010, 21:53   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Sep 2010
Sted: Norgesland På Kruss Å Tvers
Alder: 22
Meldinger: 253
Standard Theraphosa blondie - Spørsmål

Heeey eg har innredet eit 96 liters aquarium som eg skal ha blondien min i.. lurte på temperaturen den ligger på 22 grader for de er da i rommet.. så vurderte å kjøpe noe så varmer?? noen forslag.. luftfuktigheten ligge på 85 ca da er perfekt for den skal ha 80-90..

eventuelt lurte eg på varmematte åssen fungerer dei holder dei en viss temperatur eller må eg ta inn å ut stikk kontakten hele tiden for å holde 27-30 grader?

her er bilde har ikke mekka te toppen ennå skal til glassmester i morgen

Denne tråden er slått sammen med tråden angående fuktighet, startet av trådstarter. Disse innleggene finner dere i denne tråden.
-Jabbe

Sist endret av Jabbe; 08-09-2010 kl 20:34.
Sundal89 er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 07-09-2010, 22:05   #2
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Du kan ha en "timer" på varmematten slik at den bare står på noen timer midt på dagen.Og en skikkelig stor vannskål.

Jeg ville hatt ca dobbelt så mye substrat,og laget topp av netting/gitter, ikke glass.Kanskje vurdert 3-5cm Leca og en fiberduk i bunnen.

Du vil trenge god utlufting ved så høy luftfuktighet..

Sist endret av allan; 07-09-2010 kl 22:30.
allan er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 07-09-2010, 22:10   #3
Reptilfreak

Standard

ok kor skal varmematten stå å størrelse?.. noen sier under buret å noen sier på siden..
Sundal89 er online nå  
Svar med sitat
Gammel 07-09-2010, 22:29   #4
Reptilfreak

allan sin avatar

Standard

Som det står i alle andre tråder ang gravende dyr,så bør den være på en av veggene..

Om du har tenkt å fylle på mer substrat,så bør du ta nye temp målinger,og avgjøre hvor stor varmematte du kan ha behov for.

Litt prøving og feiling må du regne med..
allan er offline  
Svar med sitat
Gammel 07-09-2010, 22:33   #5
Reptilfreak

Standard

ok jepp eg tenkte å fylle på mer substrat.. å hive inn større skål .. så varmematter er berre te å lime på veggen da? dei du kjøper på dyrebutikker er det lim på eine siden da? å evt ka får varmen te å gå den veien du vill?
Sundal89 er online nå  
Svar med sitat
Gammel 07-09-2010, 23:05   #6
Reptilfreak

allan sin avatar

Standard

Jeg pleier å ha varmematten mellom to og to terrarier,men om det bare er til et terrarium så legger jeg en Gulvflis e.l.l utenpå.

Det finnes sikkert bedre ting som isopor kanskje?

Vanligvis øker temperaturen 2-4 grader med de mattene jeg har.
allan er offline  
Svar med sitat
Gammel 07-09-2010, 23:10   #7
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard

Jeg har fått best effekt av mine varmematter, da jeg brukte de, ved å teipe en isoporplate over. Pass på at det sitter skikkelig tett mot glasset.

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-09-2010, 06:56   #8
Reptilfreak

hewlet sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
Meldinger: 458
Standard

Blondien klarer fint rom tempratur 20 - 25 C, varme matte kan brukes hvis det blir kaldt på rommet der terrariet skal stå.
Feks på vintern hvis rommet blir under 15 - 20C.

Terrariet må ha god lufting, Blondien trenger rikelig med oksygen + at terrariet kan fort få mugg/sopp hvis det er dårlig lufting.
hewlet er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-09-2010, 09:06   #9
Reptilfreak

Standard

Da var større skål satt inn, skal skaffe leka å sånt i dag. å kansje ei varmematte.. men da er fakta at den klarer fint temperaturer over 20?

så er da fortsatt den scorpionen så ikke har spist noe. går 2 sirisser rundt u buret ennå..

takk for alle svar setter pris på det,, gleder meg te å holde blondien, skal få besøk av en annen så har en. han setter sinn ned på sofaen å lar den gå oppå armen selv. men viss du tar i den i buret freser den sier han.
Sundal89 er online nå  
Svar med sitat
Gammel 08-09-2010, 11:13   #10
Reptilfreak

allan sin avatar

Standard

Begynte nesten å glede meg til at du skal holde Blondièn din jeg også..

Det er et terrariedyr..ikke kosedyr..det er ikke anbefalt å håndtere disse dyrene.
allan er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Theraphosa Blondi countess Taranteller 2 24-12-2008 15:53
Theraphosa blondi Husedderkoppen Taranteller 9 22-12-2008 15:33
Theraphosa blondie og A. avicularia. Elensar Taranteller 5 01-10-2008 19:54
theraphosa Kris10an94 Taranteller 10 01-08-2008 15:11
theraphosa blondi parahybana_freak Taranteller 2 03-03-2007 15:07

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 15:47.