"

Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 05-09-2010, 23:46   #1
Reptilfreak

Medlem siden: May 2009
Meldinger: 76
Standard Ørken skorpiser

hei hei

jeg er veldig ny på dette med skorpioner

tenkte jeg skal prøve å bruke ett 400L akvarium til å ha mange skorpioner i.. å har lyst på å gå for ett ørkentema med kun sand og noen stener.. hvordan skorpioner skal jeg ha da?... eneste kravene er att de skal klare seg i ørkentema og att jeg kan ha flere skorpioner sammen
Suppressed er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 05-09-2010, 23:47   #2
Reptilfreak

Medlem siden: May 2010
Alder: 20
Meldinger: 64
Standard

Er ikke ekspert på skorpiser, men dette hørtes ganske morsomt og interessant ut, lurer på hvordan det går!
Zarmaka er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 05-09-2010, 23:53   #3
Reptilfreak

Standard

ja tenkte jeg skulle lage noe morsomt utav glasfiber også hvis det er mulig... lage feks en ørkenkløft eller noe lignende.. med huler og etasjer i kløften på en måte...hm... tankene flyr
Suppressed er offline  
Svar med sitat
Gammel 05-09-2010, 23:56   #4
Reptilfreak

Medlem siden: May 2010
Alder: 20
Meldinger: 64
Standard

Når du får dette igang må du holde oss oppdatert med bilder og lignende!
Zarmaka er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-09-2010, 00:02   #5
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,032
Blog Entries: 5
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Suppressed Vis post
hei hei

jeg er veldig ny på dette med skorpioner

tenkte jeg skal prøve å bruke ett 400L akvarium til å ha mange skorpioner i.. å har lyst på å gå for ett ørkentema med kun sand og noen stener.. hvordan skorpioner skal jeg ha da?... eneste kravene er att de skal klare seg i ørkentema og att jeg kan ha flere skorpioner sammen
Hottentotta judaicus - Communal Setup - Arachnoboards
allan er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-09-2010, 00:14   #6
Reptilfreak

Standard

skal oppdatere masse

det der er fine scorpioner, tenkte meg noe i den fargen men kunne gjerne vært større, ser disse kan bli maks 6-7cm.. hm.. kunne kanskje tenkt meg noe rundt 10-20cm?
Suppressed er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-09-2010, 00:18   #7
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,032
Blog Entries: 5
Standard

Jeg tror du skal bruke noen dager å lese litt om skorpioner før du legger de helt store planene

Kan bli dyrt med kollektiver som ikke fungerer..
allan er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-09-2010, 00:24   #8
Reptilfreak

Standard

jah skal lese masse før jeg kjøper skorpionene.. men siden det finnes skorpioner i alle områder rundt omkring i verden så er det lite vits å lese om regnskogskorpiser hvis jeg skal ha ørkenskorpiser.. er jo en deeel forskjellige skorpioner.. så tenkte jeg skulle finne ut ossen skorpioner jeg skal ha først så jeg kan lese om den... men jeg aner jo ikke hva jeg skal søke på eller leite etter..

dessuten er det jo ikke alle skorpioner som det er så lett å få tak i.. så dumt om jeg leser om skorpioner jeg umulig kan få tak i norge og sverige.. hehe
Suppressed er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-09-2010, 00:43   #9
Reptilfreak

Standard

hva med Black Emperor Scorpions?... kan de leve i kun sand?
Suppressed er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-09-2010, 00:55   #10
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Vestlandet
Alder: 22
Meldinger: 448
Blog Entries: 1
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (8)
Standard

Kommunale ørkenskorpioner på opp mot 20cm finner du ganske enkelt ikke. H. judaicus og Androctonus mauritanicus er de største ørkenartene som går for å være kommunale, og ingen av disse er noe for en nybegynner.

Dessuten er 400 liter fryktelig stort. Du vil få problemer med å utnytte plassen med et slikt "terrarium", spesielt kan det fort bli tomt i høyden. I tillegg vil du måtte ha minst 20 skorpioner, muligens mange flere, for å "fylle" noe så stort, og det kan bli dyrt.

Dersom det kun er ørkenarter du er ute etter, vil jeg anbefale deg å se på Mesobuthus martensii. Denne arten er fortsatt medium giftig og dermed potensielt farlig, men i hobbyen går den for å være en skorpion i nedre del av skalaen hva gift angår. Desverre er den rimelig liten, men den er billig i innkjøp og går flott i grupper.
psychofox er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Bentonit i ørken substrat allan Skorpioner 4 07-10-2008 00:24
Ørken terra, bilder og update Chibi Terrarier 21 07-08-2008 23:34
54 liters "akvarie" til et ørken terra? gatebil-reptilen Terrarier 10 21-03-2008 13:48
2 forskjellige skorpiser i samme bur? Androctonus Skorpioner 2 31-05-2007 13:04
Hjelp til første ørken bakgrunn royy Terrarier 9 20-01-2007 16:52

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 08:46.