| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2009
|
hei hei
jeg er veldig ny på dette med skorpioner tenkte jeg skal prøve å bruke ett 400L akvarium til å ha mange skorpioner i.. å har lyst på å gå for ett ørkentema med kun sand og noen stener.. hvordan skorpioner skal jeg ha da?... eneste kravene er att de skal klare seg i ørkentema og att jeg kan ha flere skorpioner sammen
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2010
Alder: 20
|
Er ikke ekspert på skorpiser, men dette hørtes ganske morsomt og interessant ut, lurer på hvordan det går!
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
ja tenkte jeg skulle lage noe morsomt utav glasfiber også hvis det er mulig... lage feks en ørkenkløft eller noe lignende.. med huler og etasjer i kløften på en måte...hm... tankene flyr
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2010
Alder: 20
|
Når du får dette igang må du holde oss oppdatert med bilder og lignende!
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
skal oppdatere masse
![]() det der er fine scorpioner, tenkte meg noe i den fargen men kunne gjerne vært større, ser disse kan bli maks 6-7cm.. hm.. kunne kanskje tenkt meg noe rundt 10-20cm? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
jah skal lese masse før jeg kjøper skorpionene.. men siden det finnes skorpioner i alle områder rundt omkring i verden så er det lite vits å lese om regnskogskorpiser hvis jeg skal ha ørkenskorpiser.. er jo en deeel forskjellige skorpioner.. så tenkte jeg skulle finne ut ossen skorpioner jeg skal ha først så jeg kan lese om den... men jeg aner jo ikke hva jeg skal søke på eller leite etter..
dessuten er det jo ikke alle skorpioner som det er så lett å få tak i.. så dumt om jeg leser om skorpioner jeg umulig kan få tak i norge og sverige.. hehe |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
hva med Black Emperor Scorpions?... kan de leve i kun sand?
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Kommunale ørkenskorpioner på opp mot 20cm finner du ganske enkelt ikke. H. judaicus og Androctonus mauritanicus er de største ørkenartene som går for å være kommunale, og ingen av disse er noe for en nybegynner.
Dessuten er 400 liter fryktelig stort. Du vil få problemer med å utnytte plassen med et slikt "terrarium", spesielt kan det fort bli tomt i høyden. I tillegg vil du måtte ha minst 20 skorpioner, muligens mange flere, for å "fylle" noe så stort, og det kan bli dyrt. Dersom det kun er ørkenarter du er ute etter, vil jeg anbefale deg å se på Mesobuthus martensii. Denne arten er fortsatt medium giftig og dermed potensielt farlig, men i hobbyen går den for å være en skorpion i nedre del av skalaen hva gift angår. Desverre er den rimelig liten, men den er billig i innkjøp og går flott i grupper. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Bentonit i ørken substrat | allan | Skorpioner | 4 | 07-10-2008 00:24 |
| Ørken terra, bilder og update | Chibi | Terrarier | 21 | 07-08-2008 23:34 |
| 54 liters "akvarie" til et ørken terra? | gatebil-reptilen | Terrarier | 10 | 21-03-2008 13:48 |
| 2 forskjellige skorpiser i samme bur? | Androctonus | Skorpioner | 2 | 31-05-2007 13:04 |
| Hjelp til første ørken bakgrunn | royy | Terrarier | 9 | 20-01-2007 16:52 |