"

Reptilfreaks.no > Ny til terrariehobbyen > Startgropen > Taranteller og skorpioner Mye støy - farlig for tella? (Grammostola Rosea)

Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 02-08-2010, 15:45   #1
Junior Member

Medlem siden: Jul 2010
Sted: Bergen
Alder: 19
Meldinger: 9
Standard Mye støy - farlig for tella? (Grammostola Rosea)

Jeg kjøpte nylig en Grammostola Rosea, som sikkert flere har fått med seg. Den står for øyeblikket på nattbordet mitt, ettersom jeg liker å ligge å stirre på den i det jeg sovner, og fordi jeg rett og slett ikke har plass så mange andre steder. Det virker uaktuelt for meg å ha den en annen plass enn på rommet mitt.

Alltid når jeg er på rommet og er våken (som er store deler av kvelden/natten) hører jeg på relativt høy musikk, jeg har i alle fall musikk på da.

Er dette en fare for tellaen? Vil den ta skade av det på noen måte? Burde jeg idéelt sett ha flyttet den til et annet rom, eller har det ikke så mye å si? Den har aldri reagert på lyd før, bortsett fra én gang da jeg snakket til den med munnen nesten rett over terrariet. Mulig det kom som et sjokk, eller at pusten min traff den eller noe også.

Takker for svar.
Sitronsaft er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 02-08-2010, 15:56   #2
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Den tar vel ikke direkte skade av det, vil jeg tro.

Men, om du sitter foran PCen uansett, så kan det kanskje være lurt å invistere i et godt headset, slik at tarantellaen kanskje får noen dager her og der fri fra høy musikk.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 02-08-2010, 19:23   #3
Reptilfreak

Kraissy144 sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
Meldinger: 500
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av CamStatic Vis post
Den tar vel ikke direkte skade av det, vil jeg tro.

Men, om du sitter foran PCen uansett, så kan det kanskje være lurt å invistere i et godt headset, slik at tarantellaen kanskje får noen dager her og der fri fra høy musikk.
Kan taranteller høre da?
Svar med sitat
Gammel 02-08-2010, 19:26   #4
Reptilfreak

Joystick sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
Alder: 16
Meldinger: 603
Standard Om den hører?

Om den hører vet ialelfall ikke jeg, men har man en grei bass så merker den vel vibrasjoner ganske godt?
Svar med sitat
Gammel 02-08-2010, 19:28   #5
Reptilfreak

Kraissy144 sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
Meldinger: 500
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Joystick Vis post
Om den hører vet ialelfall ikke jeg, men har man en grei bass så merker den vel vibrasjoner ganske godt?
Var noe sånt jeg også tenkte meg
Svar med sitat
Gammel 02-08-2010, 19:38   #6
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Var bassen jeg tenkte på. For et dyr som lever av å finne byttedyr eller forstå om det kommer en stor fiende på vei via vibrasjoner i bakken, så må det være noe frustrerende å ha DUNK DUNK DUNK DUNK i eventuelt timesvis hver dag?

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-08-2010, 20:14   #7
Reptilfreak

Joystick sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
Alder: 16
Meldinger: 603
Standard

Har netopp gått til anskaffelse av annlegget Logitech Z-5500.
Så hos meg blir det en del dunk, men ikke hele dagen (Bare halve, tihi), men maks bass er det ikke alltid.
Men tror et ordentlig headset også vil være en god investering, har selv Logitech G35 og bruker det en del også, så en del variasjon kun for tellaene sin skyld
Svar med sitat
Gammel 02-08-2010, 20:20   #8
Junior Member

Medlem siden: Jul 2010
Sted: Bergen
Meldinger: 9
Standard

Ettersom jeg er i fare for å få tinnitus må jeg innrømme at jeg verdsetter min egen hørsel bedre enn eventuell misnøye tellaen min måtte få av forvirring grunnet de mange dunkene fra bassen. Jeg kommer derfor ikke til å bytte over til headset om jeg har muligheten til å slippe (pga headset er farligere for ørene). Men det er jo godt for oss begge om jeg skrur ned litt
Sitronsaft er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-08-2010, 20:45   #9
Guest

Medlem siden: May 2009
Sted: Buskerud, Drammen
Meldinger: 232
Standard

Headset er ikke farlig, bare å ikke ha så høyt, eller å ha det høyt og henge de rundt halsen
stokken er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-08-2010, 22:04   #10
Reptilfreak

Gregoris sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Meldinger: 466
Standard

Du kan også kjøpe noen billige dempematter som du har under både høyttalere og terrariumet, så sparer du tellaen for masse vibrasjoner
Gregoris er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Grammostola Rosea psycholynx Fotoforum 7 01-07-2009 11:39
Grammostola Rosea lompah Taranteller 12 06-05-2009 16:54
Hvitt område på Tella, usikker på om det er farlig eller ikkenoe Lewis Taranteller 2 06-06-2008 16:45
Grammostola Rosea TwixXxy Taranteller 21 24-05-2008 14:54

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 15:43.