| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Bergen
Alder: 19
|
Jeg kjøpte nylig en Grammostola Rosea, som sikkert flere har fått med seg. Den står for øyeblikket på nattbordet mitt, ettersom jeg liker å ligge å stirre på den i det jeg sovner, og fordi jeg rett og slett ikke har plass så mange andre steder. Det virker uaktuelt for meg å ha den en annen plass enn på rommet mitt.
Alltid når jeg er på rommet og er våken (som er store deler av kvelden/natten) hører jeg på relativt høy musikk, jeg har i alle fall musikk på da. Er dette en fare for tellaen? Vil den ta skade av det på noen måte? Burde jeg idéelt sett ha flyttet den til et annet rom, eller har det ikke så mye å si? Den har aldri reagert på lyd før, bortsett fra én gang da jeg snakket til den med munnen nesten rett over terrariet. Mulig det kom som et sjokk, eller at pusten min traff den eller noe også. Takker for svar. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Den tar vel ikke direkte skade av det, vil jeg tro.
Men, om du sitter foran PCen uansett, så kan det kanskje være lurt å invistere i et godt headset, slik at tarantellaen kanskje får noen dager her og der fri fra høy musikk.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
Kan taranteller høre da?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
Alder: 16
|
Om den hører vet ialelfall ikke jeg, men har man en grei bass så merker den vel vibrasjoner ganske godt?
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
Sitat:
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Var bassen jeg tenkte på. For et dyr som lever av å finne byttedyr eller forstå om det kommer en stor fiende på vei via vibrasjoner i bakken, så må det være noe frustrerende å ha DUNK DUNK DUNK DUNK i eventuelt timesvis hver dag?
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
Alder: 16
|
Har netopp gått til anskaffelse av annlegget Logitech Z-5500.
Så hos meg blir det en del dunk, men ikke hele dagen (Bare halve, tihi), men maks bass er det ikke alltid. Men tror et ordentlig headset også vil være en god investering, har selv Logitech G35 og bruker det en del også, så en del variasjon kun for tellaene sin skyld
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Bergen
|
Ettersom jeg er i fare for å få tinnitus må jeg innrømme at jeg verdsetter min egen hørsel bedre enn eventuell misnøye tellaen min måtte få av forvirring grunnet de mange dunkene fra bassen. Jeg kommer derfor ikke til å bytte over til headset om jeg har muligheten til å slippe (pga headset er farligere for ørene). Men det er jo godt for oss begge om jeg skrur ned litt
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Guest
Medlem siden: May 2009
Sted: Buskerud, Drammen
Meldinger: 232
|
Headset er ikke farlig, bare å ikke ha så høyt, eller å ha det høyt og henge de rundt halsen
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
|
Du kan også kjøpe noen billige dempematter som du har under både høyttalere og terrariumet, så sparer du tellaen for masse vibrasjoner
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Grammostola Rosea | psycholynx | Fotoforum | 7 | 01-07-2009 11:39 |
| Grammostola Rosea | lompah | Taranteller | 12 | 06-05-2009 16:54 |
| Hvitt område på Tella, usikker på om det er farlig eller ikkenoe | Lewis | Taranteller | 2 | 06-06-2008 16:45 |
| Grammostola Rosea | TwixXxy | Taranteller | 21 | 24-05-2008 14:54 |