| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2010
Alder: 23
|
Hei!
Som tittelen sier, så lurer jeg på hvordan jeg på best mulig måte kan fange tarantellen? Jeg tenker på i forbindelse med bytte av terrariet ol. jeg vet at man ikke skal stresse de opp og jeg vil jo ikke påføre noen skader mens jeg gjør dette, så om noen har noen tips til å gjøre dette så enkelt som mulig hadde det vært fint ![]() Takker for svar |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2009
Alder: 23
|
Spørs litt på hvilken tella jeg skal flytte. men på de værste pleier jeg å legge en boks inn i terrariet og pirke den oppi med et sugerør
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
En pensel og en boks er greie å bruke.
legg boksen i terrarie, bruk penselen og stryk tarantellen på baken. Da vil den som regel gå fremover. Er det en meget rask tella, defensiv tella, så kan man plassere boksen rett over tellan, og så gli lokk under boksen og tellan. Er tellan i hula, pleier jeg å prøve å stikke pensel inn i hula bakveien og så prøve å få tellan frem. La litt vann sildre ned i hula kan også få en vrang tella frem. Ellers må man bare grave den fram. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| "Snill" tarantella | maxi | Taranteller | 15 | 09-02-2010 14:56 |
| Hvordan lage "savanne" underlag | Thor Håkonsen | Prosjektspørsmål | 62 | 08-03-2009 10:25 |
| Hvordan "tvangsfore" en øgle? | Kiwi | Agamer | 15 | 29-11-2008 13:36 |
| husfluer - hvordan "håndterer" du de? | tommy_tarantula | Fôrdyr | 4 | 11-04-2008 23:57 |
| noen tips om hvordan "fange" min tella? | Juliette | Taranteller | 17 | 03-02-2008 18:59 |