| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2010
Alder: 20
|
Hei!
Skulle jo starte med en G.Rosea, det var den store planen. Men da dyrebutikken ikke skulle bestille inn før om 2 uker, så kjøpte jeg en (sling) Pulchra, går ut ifra at den er sling siden den er ca.2cm (ifølge Rkspider som jeg kjøper hos). Trenger denne ca. samme forhold som G.Rosea, og hva kan jeg mate den med? Dyrebutikken her har bare ganske store sirisser, og maggot sesongen er vel over, og da er det vanskelig å skaffe mat hær i traktene (Narvik, Nordnorge). Så trenger litt lett info, tok en kjangs og starter med en sling når den kommer i posten, dette skal bli morro! ![]() Har igjen lest opp litt, men greit å få hits og tips fra dere som kan med dette! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Du kan fore med pre kill men der spørs om den vill ta maten...
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
|
eller så kan du vel kanskje prøve med en koloni med disse her?
Femapterus-kakerlakk. (Pycnoscelus femapterus) Det står hvordan du gjør det der. produksjonen går ned så lenge det er litt mer kjølig, og her i dette fakta-arket var det snakk om 27 grader. så lenge du bare har en boks med et par hanner og noen hunner så har du jo mat lenge. og blir det for mange... vel, de er jo i utgangspunktet der for å dø, er de ikke? og ja, pulchra trenger omtrent det samme som en rosea, men siden det er en sling så burde ikke boksen være større enn bare noen cm i hver retning, med litt jord i og et sted å gjemme seg. når du ser jorda begynner å bli tørr, kan du fukte den igjen så det ikke tørker ut. de burde ikke ha noen vannkopp før de er bortimot 6-7 cm, noe som kommer til å ta lang tid med denne arten. En sling på 2 cm kan enkelt nedlegge en kakkis på 2 cm, så den kan godt fange voksene individer av arten i tillegg.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Hmm, tror jeg først skal mase på dyrebutikken, hvis ikke kan jeg jo bare kjøpe noen fordyr fra folket hær på reptilfreaks, tenker jeg. Skal se hva jeg gjør når jeg får den. Thanks for comeback! Mer info/forslag er velkommen!
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
Jeg kjøpte også en G.Pulchra sling av rkspider
Jeg fôrer min med dubia kakkerlakker, som jeg klipper opp. Den første gangen lå kakkisen fremdeles og sprelte. Om den var død og det var krampe vet jeg ikke.. Andre gangen lå den helt stille, men tellaen gikk likevell bort og tok den. ![]() Dersom du er like heldig som meg får nok også du en skikkelig matglad tella som tar ting selv om det ser dødt ut Idag er det 3. fôringsdag. (Fôrer den 1 gang i uken) Kristoffer
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Hedmark
Alder: 40
|
Jeg har også et par fra dette kullet. Jeg forer alle mine slings med XXS dubia som legges oppi levende. Dette tar de gladelig imot og jeg har ikke sett noen problemer. Oppklippet melorm har jeg også forsøkt, men min erfaring er at disse ofte blir liggende til de mugner og må fjernes. Små dubia tar de som regel med det samme.
Så små tellaer forer jeg to ganger pr uke. PS, du kan bare bestille deg flere sling/juvenile/adult. Da har du en unnskyldning for å sette i gang en kultur med dubia
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Skal bare ha 1 pga. Overnervøs mor, men da jeg kanskje flytter på hybel ganske snart, så blir det garantert fler!
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Har ett lite håp om at den jeg får, kommer til å angripe alt som kommer ned i terrariet, slikt som vannstrålen osv.. så håper jeg også den blir rydding.. Er sykt fasinert av post's til folk her om slike ting. Pluss att en litt hissig og sulten er mer morsomt enn en stillestående og mett edderkopp.. Synes da jeg. Har ingen formål om å kunne håndtere dem uansett
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| gramastola, hjelp, nybegynner, pulchra |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hjelp!Hints og tips til en nybegynner G.Rosea | Zarmaka | Taranteller og skorpioner | 5 | 25-05-2010 09:17 |
| Nybegynner, hjelp og råd (A. geniculata) | FUNeral | Taranteller og skorpioner | 26 | 29-04-2010 20:42 |
| nybegynner hjelp, bunnlag | aerox | Taranteller | 17 | 01-03-2008 11:31 |
| Ildbuk Salamander - nybegynner trenger hjelp! | tigermamma | Salamandere | 13 | 24-09-2007 22:15 |