| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2006
Sted: Gamvik
Alder: 28
|
Synes det ser ut til å ha oppstått 'sprekker', eller små sår på abdomen på Adora!
![]() Se bilder. Synes også det virker å være mindre hår enn det var bare for noen dager siden. Luftfuktigheten er 75%, vannskål tilgjengelig (tenkte først dehydr.) Ser dere det jeg ser? Bør jeg bekymre meg? Den virker frisk i kroppspråket, ikke hissig, har klatra rundt en del. Hun har ikke spist på 1-2 uker (har ikke fôr; se tråden under). Har dog prøvd med både en bit rått kjøtt og en frysetørret siriss, men den virker bare redd, og kryper unna. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2009
Sted: Aust Agder
|
Ser for meg ut som att den bare har sparket litt hår og evt skal skiftte ham, da blir hårene på abdomen veldig løse spesielt på Nhandu arter, evt så kan det være parasitter eller noe slikt men det tviler jeg sterkt på.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
*phew!*
Håper det. Synes nemlig det ser ut som smådype furer i skallet |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Hedmark
Alder: 40
|
Som de sier over mener også jeg at du kan ta det helt med ro. Jeg har ei slik hue og som jeg skrev i en annent råd er hun svæææært ivrig etter å sette baken i været og spre sine edle hår utover. Hennes abdome ser vel enda værre ut enn den du har. Hun er relativt ny så jeg håper hun roer seg etter hvert.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Takk for svar alle sammen^^, Da skal jeg slutte å stresse
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Vet ikke om det jeg sier nå stemmer for Nhandu, men på en del andre arter så ser "starten" på hamskifte sånn ut. Først ser abdomen slik ut som den gjør på din, og etterhvert forsvinner alt av hår der og abdomen blir bar og til slutt blir stumpen sort rett før hamskifte
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Tenkte bare opplyse folket om at jeg for 24 timer siden bevitnet mitt første hamskifte
Det gikk bare godt. Og takk nok en gang for beroligende svar ^^
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| abdomen, hårtap, sprekker |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Sår på abdomen. | Downfall | Taranteller | 6 | 06-10-2009 16:08 |
| Noe hvitt på abdomen - bak... | Blondi | Taranteller og skorpioner | 8 | 10-08-2009 05:45 |
| Abdomen på min Smithi | Seppola89 | Taranteller og skorpioner | 1 | 13-07-2009 20:57 |
| Bar flekk på abdomen | Ada93 | Taranteller | 5 | 13-08-2008 10:25 |
| Fargeskifte på abdomen | Renor | Taranteller | 4 | 02-01-2008 18:12 |