| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Jeg var på dyrebutikken i dag for å se litt på akvarieting,og tok selvfølgelig turen bort til tarantellene som vanlig. De har aldri vært flinke med tarantellholdet på dyrebutikken,men av og til har det vært bra. Når jeg kom i dag var terraene knusktørre,vannskålene var så tørre at det lå barkstøv i de,tarantellene så slappe ut.. I pinnedyrterraet deres lå de masse døde pinnedyr,det var tørt der,og bare noen få pinnedyr levde.....
Jeg ble så forbanna og trist! Så tittet jeg på en liten A.Geniculata de har der,som de selger til ca 1500kr,og tarantellen er kanskje rundt 9-11cm bs... Jeg har lyst til å få prutet ned prisen på geniculataen til 1000kr,fortalt de at de må skjerpe seg med det dårlige tarantellholde,jeg har fått mye feilinformasjon hos de før,og det vokser mugg og sopp på røtterne som de selger..(nå vet jeg hvorfor jeg har slitt med mugg!) Grunnen til at jeg vil kjøpe geniculataen er fordi jeg klarer ikke se på den stakkar lille at den er slapp og tørst!
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Ville nok bare sagt det til de at de burde skjerpe seg litt med de dyrene de har, sagt også at det hadde vært bedre at de skulle fått solgt den til 1000kr en at de skulle se den dø og tape de pengene.
MEEEEN så skal vi jo også huske at de må tjene penger på de butikken også så det spørs jo helt sikkert hvordan humør personen du snakker med og er i. Men så absolutt, ta en prat med de
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Ja,skjønner at de selger dyrene ganske dyrt pga at de må tjene på de. Det koster jo for dem å bestille dem inn,fore de osv.. Men nå ser de virkelig ikke ut som de har brukt så mye tid og penger på tarantellene eller pinnedyrene. Skal ta med meg det argumentet,at det er bedre å selge tarantellen 500 kr billigere enn å la den dø..!
![]() Jeg er litt spent,siden jeg faktisk har kjøpt to taranteller der før,men jeg kunne ikke stort om de da. Den daglige ledern er utrolig opptatt av salg,og selger hun noe til en vil hun selge kjempe mye annet også.. Men håper det går bra,og at hun og de andre skjønner alvoret! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østlandet
Alder: 25
|
Er sånn daglige ledere nesten må tenke for at butikken skal gå rundt.
MEN det de også burde tenke på er at alt skal se bra ut og dyrene SKAL ha det bra!!!! Virker som mange glemmer det da de kun tenker penger gitt Lykke til med praten! Fortell om åsen det gikk da
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Ja,skulle ønske de gjorde det..Jeg er seriøs når jeg sier at jeg ble så frustrert,sint og trist at jeg nesten fikk tårer i øynene i dag
(følelses menneske)Skal fortelle hvordan det blir i morgen Men om jeg ikke får tarantellen til 1000 kr,så skal jeg jo uansett gjøre det jeg kan slik at de gjør noe med dette.. Jeg er ingen ekspert,men jeg har mye å bidra med.. De kan jo jobben sin selvfølgelig,det tviler jeg ikke på! Men de fleste som jobber på dyrebutikken tåler nesten ikke synet av tarantellene virker det som:S Når de må hente sirriser får de et vrengt utrykk i trynet,og det forteller nok til at de ikke bryr seg om tarantellene.. Den ene ansatte sa det selv i dag at det hender seg at de glemmer å vanne osv! Hutte meg tu,det er ikke slik en dyrebutikk skal gå |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Sted: Akershus
|
Du kan ta ibruk det argumentet om at de ikke taper så mye, siden du faktisk kjøper en tarantell du kunne betalt rundt 500kr på messe. Og de betaler nok rundt 4-500kr for å ta den inn, så de tjener penger på at du kjøper en tarantell av dem som allerede er i dårlig forfatning. Enten det, ellers går tarantellens skjebne mot døden og ikke salget som de ønsker. Klarer de ikke ta vare på dyrene, så taper de penger på å ta dem inn og. Og hvem vil vel egentlig kjøpe dyr som ikke ser friske og raske ut?!
Og ja, du vet jo hvaforno styr jeg har gått igjennom med min tidligere jobb hvor jeg bare skulle tenke penger hver gang jeg jobba. Det er sånn det meste funker nå til dags. Penger, penger og atter penger, og dyrene er som regel bare et objekt for å dra inn mer penger. Om dyret er frisk og rask og fått alt den trenger av fòr og stell under oppholdet er det ikke alle som bryr seg om lenger...
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Sted: Østlandet
Alder: 25
|
Hvis inge i dyrebutikken klarer slike dyr, burde de heller ikke ha de i butikken. Heller ta inn på bestilling da det er noen som vil ha.
Eller ansette noen som kan disse dyrene. Glemme å vanne og glemme div annet stell er ikke godt nok!! |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Det lompah sier er helt riktig. Tarantellene pines og dør til slutt fordi ingen vil kjøpe dyrene pga at de ikke ser bra ut.. De fleste ansatte på dyrebutikker er studenter eller folk som jobber der fordi de liker fugler,fisker,kaniner osv,men IKKE taranteller.. Da kan heller de daglige lederne sørge for at tarantellene blir bestillingsvarer! De taper jo mer på å ha tarantellene i butikken og la de stå å dø..
Det Christoffer sier er helt riktig,men forhåpentligvis kjøper de ikke inn noen ny om den svake og snille stemmen min kommer igjennom hos den dalige lederen For jeg vil nemlig ikke at de skal ha taranteller,men skal de ha kan de klare å ta seg av de.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Sted: Akershus
|
Du får gni inn i hodet deres at det ikke er vits i å ta inn flere når de ikke klarer å ta vare på dem. Noen butikker lærer seg at det ikke er vits i å ta inn flere taranteller når de selger, nettopp fordi de bruker evigheter på å selge dem, hvis de i det hele tatt klarer å selge dem før de dør
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Utstyr terrarier i dyrebutikk | Lovesoul | Taranteller og skorpioner | 16 | 31-05-2009 05:34 |
| 1.0.0 a.geniculata | Kris10an94 | Byttelån av dyr for parring. | 0 | 27-05-2009 07:31 |
| Svensk dyrebutikk? | mr.turtle | Reptiler | 5 | 26-12-2008 15:49 |
| Bra dyrebutikk i Sverige? | wickt87 | Småprat | 5 | 18-11-2007 13:54 |
| dyrebutikk i Sverige?? | Propaganda | Småprat | 7 | 19-02-2005 15:16 |