"

Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 04-04-2010, 21:05   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
Standard Hun eller han?

Hei! Er ivrig på å finne ut kjønnet på Poecilotheria Metallicaen min,siden jeg håper på at det er en hun Fikk tatt et bilde av den på undersiden,så håper noen av dere her på forumet får til å se hva kjønnet er

ederlezi er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 04-04-2010, 22:07   #2
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Vanskelig å si,men Weto på forumet er "metallica ekspert" kanskje hun kan se det?

Klarer du å få et skikkelig bilde, så er det mange tråder på nettet der du kan sammenligne det med.

http://tarantulas.tropica.ru/files/i...exing_book.jpg

Men skal jeg tippe så kan det være en hann,pga den mørke "trekanten"
allan er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 04-04-2010, 22:07   #3
Reptilfreak

Sted: hos mamma og pappa :)
Meldinger: 40
Standard

man kan se kjønnet på hammet , men vet ikke hvordan , vent til den hammer finn hammet og ta bilde av det så får du nok den hjelpen du trenger
leander999 er offline  
Svar med sitat
Gammel 04-04-2010, 22:24   #4
Reptilfreak

Standard

Har sammenligna på et nettsted,og syntes da det så ut som en hunn,men tenkte jeg måtte høre her om noen andre viste det Den vokser sakte,og den hadde hamskifte for ca en månde siden(hadde ikke den da,kjøpte den på messa),og da hadde den knust hammet sitt,hehe
Tusen takk for svar
ederlezi er offline  
Svar med sitat
Gammel 04-04-2010, 22:38   #5
Reptilfreak

Standard

Arachnoboards - View Single Post - Sex my p. metallica sling (pretty clear pics)

Hmm,den "flekken" som hunnen har,ligner veldig på den metallicaen min har? Mulig jeg ønsker at den skal være det siden jeg håper inderlig det er hue jeg har.. Ser at mange sier at det er veldig enkelt å se forskjell på kjønn når det kommer til Poecilotheria. Men om det er en han,nydelig er de uansett
ederlezi er offline  
Svar med sitat
Gammel 04-04-2010, 23:03   #6
Reptilfreak

Standard

Fikk tatt noen bedre bilder her nå
ederlezi er offline  
Svar med sitat
Gammel 05-04-2010, 08:29   #7
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Det er ganske vanlig at det er hannene som har denne "halvsirkelen".. Jeg ville også tippa på en hann ..
Svar med sitat
Gammel 05-04-2010, 10:54   #8
Reptilfreak

Standard

Okidoki Takker for svar!
ederlezi er offline  
Svar med sitat
Gammel 05-04-2010, 15:06   #9
Reptilfreak

telia sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
Meldinger: 867
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (3)
Standard

Vil ikke tro det er veldig mange her inne som kan sexe edderkopper, bare ved og se på undersiden på ett bilde...(par,tre stykk som kan anslå, vil jeg tro)
.Ett bilde kan også lyve ganske mye...

Er det en hann nærmer den seg vel kjønnsmoden etter størrelsen og dømme, så....

Vent til den skifter igjen og prøv og få ut hammet, det er vel den eneste sikre måten og fastslå kjønnet på.....(hvis den da ikke blir en kjønnsmoden hann.....)

The best ones are half eaten..........
telia er offline  
Svar med sitat
Gammel 05-04-2010, 16:51   #10
Reptilfreak

Standard

Jeg kan i allefall ikke sexe edderkopper bare ved å se på undersiden Er jo enkelt om man kommer med et bilde av en fullvoksen hun og en han,for fargene viser jo forskjell,men lille Whiskey er ikke ferdig utvokst enda,så jeg får nok bare være tålmodig Får satse på at den ikke knuser hammet sitt igjen
ederlezi er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
p.regalis.. han eller hun? smørblomst Taranteller 15 15-07-2008 23:15
skjeggis eller leo? noas_ark Gekkoer 5 30-12-2007 23:50
ran eller? Neon Taranteller 8 30-12-2007 10:19
han eller ho? jernmannen Helse og sykdommer hos reptiler 8 07-03-2007 22:40
Han eller Hun? skraevern Skorpioner 2 13-08-2005 13:58

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 15:41.