| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2010
Sted: Oslo
Alder: 26
|
Hei alle sammen!
Er ny på forumet den dag idag, og ny for hele reptil greia. Tenkte meg en skorpion med terrarie. Så derfor spør jeg dere, hva trenger jeg, hvor får jeg kjøpt det og hva vil et "startkit" koste? Ønsker meg en Hottentotta judaicus - får jeg tak i denne i Norge? Er den farlig/giftig? Er skorpioner som er importert til Norge giftige/dødlige? Mye spørsmål, men er så nysjerrig
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Tønsberg ;)
|
Hei og velkommen til forumet!
alle skorpioner er giftige! jeg anbefaler deg å kjøpe fra privat pesoner siden det er ofte billigere og de kan ofte mer om dyret. du får nokk tak i Hottentotta judaicus i Norge men jeg ville ikke starta med en Hottentotta som min første skorpion siden de er kjent for å ha ganske sterk gift . vet ikke hvor giftig denne er så det får noen andre svare på. håper du fikk noe ut av svaret mitt |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Giftige som i dødelige?
Har du noe tips til en type jeg kan starte med? Ønsker at den skal ha litt størrelse ![]() Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
jeg syntes disse er fine nybegynere, er vel omtrent som et vepsestikk.
Pandinus Imperator-keiser skorpion http://www.reptilfreaks.no/forum/skorpionfakta/1889-pandinus-imperator-keiser-skorpion.html pandinus cavimanus - rød-klo og Heterometrus spinifer
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
[QUOTE=Scrorpius;131539]Giftige som i dødelige?
nei ikke dødelig. er ganske få skorpioner som er dødelig vis jeg ikke tar helt feil
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
Hottentotta judaicus er jo som sakt ikke for nybegyndere, men er litt info om den her på forumet.
Hottentotta judaicus
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2009
Sted: Akershus
Alder: 21
|
babycurus jacksoni? caresheets her på forumet. når det gjelder kjøp av skorpion snakk med Psychofox her på forumet eller dra på OZE messa 27/3. Velkommen til forumet
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Pandinus Imperator, Pandinus Cavimanus og Heterometrus Spinifer er flotte nybegynnere
P. Cavimanus er nok den som er mest "aggressiv" av dem, men den er utrolig flott med en spesiell farge. De har en slik for salg på CC-bygget i drammen dersom du vet hvor det er? Prisen er ikke så gæærn heller mener jeg og den er vel på 3-4 cm i kroppen så er ikke store saken enda Vi kjøpte vår derfra som er mye større for 450,-. De har også en annen type Pandinus til salgs, men denne vet jeg ikke noe om.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Jøss så mange svar! Enormt satt pris på gutta/jenter!
EDIT: Okei, så Pandinus Imperator blir 10-14 cm, holder et terrarie på 30x30x30 da? EDIT: Leste om det, beklager! Vil gjøre alt jeg kan for at den skal ha et fantastisk liv. Har til og med tattovert en på ryggen ![]() Men det er vel noe billigere å kjøpe av privat personer går jeg ut ifra? -A |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Har ikke så stor greie på terrarie størelser til Scorpion men det jeg kan svare på er at det blir myye billigere og kjøpe fra privat person. Hvis du venter til OZE messa (27. Mars) så kommer det sikkert noen til salgs der
Hvis ikke er det bare og se på Kjøp og Salg sidene her eller på repti så finner du nok noen etterhvert
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Litt tips til nybegynner? | Sindre2208 | Startgropen | 9 | 10-06-2009 14:10 |
| Trenger tips og råd ang anskaffelse av skorpion! | sim1 | Skorpioner | 1 | 08-08-2007 14:19 |
| Nybegynner.. Trenger tips | DaffyDuck | Agamer | 6 | 06-04-2007 17:01 |
| Nybegynner tips? | lenepus | Gekkoer | 5 | 13-08-2006 10:26 |