| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Oslo
|
Heisann!
Jeg har planer om å kjøpe med en versicolor forhåpentligvis til våren igjen. Jeg har sett at noen har sånne grisestilige glasshus ol. som de bruker til tellaene sine, og derfor kjøpte jeg er en relativt høy glassgreie, ligner litt på en vase, med messinglokk og bein.. For å gi et grovt bilde de fleste kan se for seg, et norgesglass med messinglokk ![]() Selve leve arealet er vel ca 30cm høyt, og ca 20cm i diameter. Den er oval, forresten. Det jeg da lurer på i denne sammenhengen er: Hvor stor skal lilleklump være i forhold til "huset" sitt? Hvor god plass trenger den? Det andre spørsmålet mitt er noe jeg ikke helt har klart å søke meg frem til, men med avicularia rasene, sånn ca hvor lang tid tar det fra de er slings, til de blir "voksne" i størrelsen? Bare størrelsemessig? Håper noen kan hjelpe meg med et svar. Det meste kan man lese seg til, men andre ting er vanskelige å formulere i en søkemotor
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Jeg syns du skal kjøpe deg et terrarie, som er beregnet på taranteller
Det er sikrere da disse små er veeldig flinke til å stikke av. Og det er bedre for tarantellen med tanke på ventilasjon osv. De vokser relativt fort, kommer også annpå hvor mye den spiser
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Oslo
|
Ventilasjon og alt er ordnet med.. Har "bygd om" greia, og lagd ventilasjonshull og alt som er i et terrarie..
Har lagd hull i lokket, og også fått en glassmester til å lage hull i bånn, som er dekket med netting, så den lille ikke stikker av. Har også montert termometer pg luftfuktighetsmåler i lokket, og satt inn en bitteliten 5 vatts lampe, som ikke generer varme. Bortsett fra det helt grunnleggende, som sub, kvister og vannfat, er det noe mer ett terrarie trenger? Nå mener jeg ikke å verulere altså, bare spør jeg. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Siriss-spørsmål......maaange spørsmål... | Elvis | Taranteller | 17 | 03-02-2010 18:23 |
| To spørsmål | Commoncroc | Andre insekter | 14 | 15-03-2006 20:11 |
| Har et spørsmål?? | badmann | Taranteller | 12 | 30-12-2005 15:10 |
| Div spørsmål.... | _Nagash_ | Småprat | 23 | 13-11-2005 13:32 |
| Et par spørsmål... | Ghia | Småprat | 0 | 09-11-2005 14:19 |