"

Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 30-01-2010, 01:29   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Oslo
Meldinger: 42
Standard Et par små spørsmål

Heisann!

Jeg har planer om å kjøpe med en versicolor forhåpentligvis til våren igjen.

Jeg har sett at noen har sånne grisestilige glasshus ol. som de bruker til tellaene sine, og derfor kjøpte jeg er en relativt høy glassgreie, ligner litt på en vase, med messinglokk og bein.. For å gi et grovt bilde de fleste kan se for seg, et norgesglass med messinglokk

Selve leve arealet er vel ca 30cm høyt, og ca 20cm i diameter. Den er oval, forresten.

Det jeg da lurer på i denne sammenhengen er:
Hvor stor skal lilleklump være i forhold til "huset" sitt? Hvor god plass trenger den?

Det andre spørsmålet mitt er noe jeg ikke helt har klart å søke meg frem til, men med avicularia rasene, sånn ca hvor lang tid tar det fra de er slings, til de blir "voksne" i størrelsen? Bare størrelsemessig?

Håper noen kan hjelpe meg med et svar. Det meste kan man lese seg til, men andre ting er vanskelige å formulere i en søkemotor
AbraCadaver er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 30-01-2010, 02:21   #2
Reptilfreak

Miroxx sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
Meldinger: 2,853
Standard

Jeg syns du skal kjøpe deg et terrarie, som er beregnet på taranteller Det er sikrere da disse små er veeldig flinke til å stikke av. Og det er bedre for tarantellen med tanke på ventilasjon osv.

De vokser relativt fort, kommer også annpå hvor mye den spiser
Svar med sitat
Gammel 30-01-2010, 03:35   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Oslo
Meldinger: 42
Standard

Ventilasjon og alt er ordnet med.. Har "bygd om" greia, og lagd ventilasjonshull og alt som er i et terrarie..

Har lagd hull i lokket, og også fått en glassmester til å lage hull i bånn, som er dekket med netting, så den lille ikke stikker av. Har også montert termometer pg luftfuktighetsmåler i lokket, og satt inn en bitteliten 5 vatts lampe, som ikke generer varme. Bortsett fra det helt grunnleggende, som sub, kvister og vannfat, er det noe mer ett terrarie trenger?

Nå mener jeg ikke å verulere altså, bare spør jeg.
AbraCadaver er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Siriss-spørsmål......maaange spørsmål... Elvis Taranteller 17 03-02-2010 18:23
To spørsmål Commoncroc Andre insekter 14 15-03-2006 20:11
Har et spørsmål?? badmann Taranteller 12 30-12-2005 15:10
Div spørsmål.... _Nagash_ Småprat 23 13-11-2005 13:32
Et par spørsmål... Ghia Småprat 0 09-11-2005 14:19

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 15:38.