| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Hedmark
Alder: 40
|
Etter mange år med fasinasjon av denne hobbyen, er det nå i godt voksen alder på tide å sette i gang. Nettet er brukt flittig og jeg mener jeg sitter med god bakgrunnsinfo om disse fantastiske skapningene.
Valget faller på en Grammostola rosea tror jeg, men jeg er høyst påvirkbar så tilfeldigheten kan avgjøre når dagen kommer. Spørsmålet er hvor man trygt og greit kan skaffe seg en tella som er frisk og fin. Jeg bor på Østlandet ( mellom Elverum og Kongsvinger) og er ofte innover til Oslo. Er det noen som kan hjelpe meg ut med en forhandler eller Zoo som er OK. Når det gjelder Terrarie og tilbehør til tellaen har jeg lest meg frem i forumet og kjøper inn det som er anbefalt av dere drevede entusiaster her inne. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 28
|
Du kan bruke kjøp/salg.delen her på RF, eller repti.net
![]() Ellers kan du snakke med din lokale dyrebutikk. Dem tar inn dyr etter ønske. Bare vær obs på at dyrebutikker kan ha ganske ville priser på enkelte arter, så greit å vite hvor mye arten du velger ligger på i pris hos en privat forhandler.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
|
roseaen er en rolig og pen art å se på, det må jeg da si, men etter det både jeg og mange andre jeg kjenner sier så er den ikke så veldig god nybegynnertarantell, ettersom den er litt vel passiv. den gjør veldig lite, så hvis du skal ha en som gjør en del ut av seg, ville jeg valgt en annen. litt vanskelig å få tak i, men grammostola pulchra er jo kåret til den beste å begynne med, ettersom den er rolig, "snill", aktiv og veldig pen å se på, eller så kan du jo se hva du finner innen diverse Brachypelma-arter
b.auratum, b.vagans, b.emilia og b.klaasi er mine personlige favoritter innen brachypelma ![]() anbefaler å kjøpe privat of få i posten, siden dyrebutikker tar veldig stive priser. eksempel: g.rosea - dyrebutikk(min lokale): 400,- g.rosea - privatperson : 200,- (250,- med frakt)
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Grimstad en plass
|
Jeg vil anbefale deg og vente til våren\sommeren og ta en titt i kjøp og salg her, da er det som regel mange som selger
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 40
|
Takker.
PM er mottat og jeg har sett over listene dine maaaange ganger. Du har jo egentlig det jeg er ute etter. Jeg bruker vel ca 3 timer over om jeg kjører maura og veien over til Lunner, jevnaker og Hønefoss. Kaffe og P4 gjør jo det til en kosetur Ang hvilken tella så er jeg som skrevet høyst overtalbar og jeg vurderer fortløpende. Ikke fastlåst til Rosea og har sett på ulike Brachypelma som det nevnes over. Jeg har ikke lyst til å kjøpe fra "lokal" Zoo herover. Har vært og hørt og da til og med jeg vet mer en de som jobber der, da har de ikke den kunskapen jeg vil at min selger skal ha. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Jeg anbefaler på det sterkeste å kjøpe fra Telia.
Eneste negative er at han har ALTFOR mange flotte tellaer til salgs.... ![]() Sitter på en haug fra han her nå.... Takk igjen for flotte tellaer og koselig besøk Telia.
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 28
|
Sitat:
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
Du skal ikke lenger enn Jevnaker da
(har flytt fra Hønefoss)Sitat:
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| hvor kan jeg kjøpe kornsnok? | janders | Snoker | 7 | 28-11-2009 16:26 |
| Hvor kjøpe? | Devilizer | Skorpioner | 11 | 05-03-2009 15:18 |
| Hvor kjøpe mus? | Olliw | Fôrdyr | 12 | 04-04-2008 17:47 |
| Skal kjøpe meg en tarantella | Kristin2 | Taranteller | 16 | 11-01-2007 21:13 |