"

Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 21-01-2010, 21:54   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Sted: akershus
Alder: 21
Meldinger: 9
Standard g. rosea spørsmål..

hei har hatt min i 2 dager nå.. den oppfører seg litt rart i dag syns jeg..? men derfor jeg spør noen med litt mere peiling

nå har den stått på samme sted i flere timer og det ser ut som den vasker eller gjør noe meg fram potene sine.. hva skjer?

og den har spunnet mye spindel i terrariet sitt.. men nå står den bare der.. hva gjør den?? er det normalt?

og hvor mange sirisser er anbefalt? i dyre butikken sa de en i uken.. men syns det hørtes lite ut jeg stakkars jenta mi hehe blir veldig glad for hjelp
gro er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 21-01-2010, 22:05   #2
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Den hørtes normal ut synes jeg.
Ja de rensker beina, renslige dyr
shelob er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 21-01-2010, 22:13   #3
Reptilfreak

Standard

takk ja men da er det greit
gro er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-01-2010, 23:51   #4
Reptilfreak

duefjes sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
Meldinger: 2,011
Standard

når du får en tarantell så blir den litt redd og forvirra så vill den gjøre masse rare ting, klatre på glasset, ligge et sted lang tid før den tør å utforske osv.

men etter 1 uke så har den utforska terraet å føler seg tryg på sitt terretorie, å vill roe seg ned.

den spinner overallt, dette vill funke som en alarm, når en siriss kommer på vevet så merker taranteller at det er noe i nerheten via rykkene og vibrasjonen.

det høres nok lite ut med bare 1 siriss i uken, men går greit, å er bare bra med 2 stk å i uka.

å som en del folk spør om, G.rosea er et tarantell som er kjent for å ha sultestreik, stopper å spise å viser ikke no itiresse over mat i det hele tat, da får folk panikk, men bare ta det rolig om det skjer, den kan holde seg uten mat i 2 år, å nok mer en det å.

å sia du er ny med tarantell vill jeg bare spør, bruker du bark som underlag? om du gjør det så bør du bytte dette til jord eller U-gjøsla torv, er mange nybegyndere som gjør denne feilen.
Svar med sitat
Gammel 22-01-2010, 10:10   #5
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,005
Blog Entries: 1
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av duefjes Vis post

å som en del folk spør om, G.rosea er et tarantell som er kjent for å ha sultestreik, stopper å spise å viser ikke no itiresse over mat i det hele tat, da får folk panikk, men bare ta det rolig om det skjer, den kan holde seg uten mat i 2 år, å nok mer en det å
Men det er viktig at den har rent vann tilgjengelig for å ikke bli dehydrert
Galil er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-01-2010, 14:14   #6
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av duefjes Vis post
å sia du er ny med tarantell vill jeg bare spør, bruker du bark som underlag? om du gjør det så bør du bytte dette til jord eller U-gjøsla torv, er mange nybegyndere som gjør denne feilen.

Det er mange nybegynnere som gjør denne "feilen" fordi det er slik de får den når de kjøper tarantell fra dyrebutikk...
Svar med sitat
Gammel 22-01-2010, 14:58   #7
Reptilfreak

Standard

tusen takk for hjelpen ja jeg fikk jo med meg bark selvfølgelig-.- så skal kjøpe jord istedet rent vann for den hver dag og det virker som den trives bedre nå
gro er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-01-2010, 15:23   #8
Reptilfreak

duefjes sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
Meldinger: 2,011
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Galil Vis post
Men det er viktig at den har rent vann tilgjengelig for å ikke bli dehydrert

ja selfølgelig, det glemte jeg, meget viktig
Svar med sitat
Gammel 22-01-2010, 16:02   #9
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 795
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av gro Vis post
tusen takk for hjelpen ja jeg fikk jo med meg bark selvfølgelig-.- så skal kjøpe jord istedet rent vann for den hver dag og det virker som den trives bedre nå
Kjøp tiurtorv. Vanlig blomsterjord kan du ikke bruke. Den er gjødslet og sprayet med giftmidler.

Gratulerer med ny tella Har selv to slike, og de er fantastiske.
Lailande er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-01-2010, 18:48   #10
Reptilfreak

Standard

men jo en ting til.. får meg nytt dyr nå.. å den trenger en deel sirisser.. 3-5 hver dag-..dyrebutikken tar 10 kr for en siriss.. er det normal pris? noen som vet det? for det blir dyrt i lengden? noen som evt selger sirisser i mitt området?

og ang edderkoppen! hehe.. hvordan kan jeg være heelt sikker på at det er en jente? jeg anntok at det var en jente siden han/hun er ganske stor.. hvertfall i forhold til ei andre roseane på dyrebutikken.
gro er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
G.Rosea - Spørsmål Thomii Taranteller 6 25-08-2009 11:07
Spørsmål ang Grammostola rosea swerty Taranteller 23 18-01-2009 23:27
Grammostola Rosea spørsmål. lompah Taranteller 11 12-01-2009 06:58
Spørsmål om Grammostola rosea Mary Taranteller 4 05-03-2006 14:35
G. Rosea spørsmål AcRoX Taranteller 14 06-04-2005 23:41

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 15:38.