| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: akershus
Alder: 21
|
hei har hatt min i 2 dager nå.. den oppfører seg litt rart i dag syns jeg..? men derfor jeg spør noen med litt mere peiling
![]() nå har den stått på samme sted i flere timer og det ser ut som den vasker eller gjør noe meg fram potene sine.. hva skjer? og den har spunnet mye spindel i terrariet sitt.. men nå står den bare der.. hva gjør den?? er det normalt? og hvor mange sirisser er anbefalt? i dyre butikken sa de en i uken.. men syns det hørtes lite ut jeg stakkars jenta mi hehe blir veldig glad for hjelp
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
takk
ja men da er det greit
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
når du får en tarantell så blir den litt redd og forvirra så vill den gjøre masse rare ting, klatre på glasset, ligge et sted lang tid før den tør å utforske osv.
men etter 1 uke så har den utforska terraet å føler seg tryg på sitt terretorie, å vill roe seg ned. den spinner overallt, dette vill funke som en alarm, når en siriss kommer på vevet så merker taranteller at det er noe i nerheten via rykkene og vibrasjonen. det høres nok lite ut med bare 1 siriss i uken, men går greit, å er bare bra med 2 stk å i uka. å som en del folk spør om, G.rosea er et tarantell som er kjent for å ha sultestreik, stopper å spise å viser ikke no itiresse over mat i det hele tat, da får folk panikk, men bare ta det rolig om det skjer, den kan holde seg uten mat i 2 år, å nok mer en det å. å sia du er ny med tarantell vill jeg bare spør, bruker du bark som underlag? om du gjør det så bør du bytte dette til jord eller U-gjøsla torv, er mange nybegyndere som gjør denne feilen.
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Sitat:
Det er mange nybegynnere som gjør denne "feilen" fordi det er slik de får den når de kjøper tarantell fra dyrebutikk...
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
tusen takk for hjelpen
ja jeg fikk jo med meg bark selvfølgelig-.- så skal kjøpe jord istedet rent vann for den hver dag og det virker som den trives bedre nå
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
Sitat:
ja selfølgelig, det glemte jeg, meget viktig
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Sitat:
Gratulerer med ny tella Har selv to slike, og de er fantastiske.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
men jo en ting til.. får meg nytt dyr nå.. å den trenger en deel sirisser.. 3-5 hver dag-..dyrebutikken tar 10 kr for en siriss.. er det normal pris? noen som vet det? for det blir dyrt i lengden? noen som evt selger sirisser i mitt området?
![]() og ang edderkoppen! hehe.. hvordan kan jeg være heelt sikker på at det er en jente? jeg anntok at det var en jente siden han/hun er ganske stor.. hvertfall i forhold til ei andre roseane på dyrebutikken. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| G.Rosea - Spørsmål | Thomii | Taranteller | 6 | 25-08-2009 11:07 |
| Spørsmål ang Grammostola rosea | swerty | Taranteller | 23 | 18-01-2009 23:27 |
| Grammostola Rosea spørsmål. | lompah | Taranteller | 11 | 12-01-2009 06:58 |
| Spørsmål om Grammostola rosea | Mary | Taranteller | 4 | 05-03-2006 14:35 |
| G. Rosea spørsmål | AcRoX | Taranteller | 14 | 06-04-2005 23:41 |