| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
|
Nå har det gått en stund siden det forrige innlegget jeg la ut angående B.smithi'en min som ikke vil spise og som bare gjemmer seg. Har dårlige nyheter. Jeg har ikke sett han ute av gjemmestedet sitt på snart en og en halv uke! Den bare sitter inntill veggen der. Jeg begynner snart å lure på om den er død, men fatter ikke hvordan det kan skje. Skal sjekke senere i dag. Noen gang hørt om noe lignende eller?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
Alder: 16
|
Støtter den fult ut!
Et bilde kunne kanskje være til hjelp ![]() Ligger den på ryggen?
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
men kjære deg. Ta en tur på Google og bare enkelt og greit skriv inn La meg Google " Tarantella hamskifte" for deg. Da får du haugevis med resultater hvor alt du trenger å vite står!
The more people I meet, the more I adore my snakes... Reptilicious Cam <3 Sist endret av Frogger; 26-11-2009 kl 23:46. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Om temp,fukt og substrat er riktig så er det 90% sikkert hamskifte.. om ikke så dør den og det er ingenting du kan gjøre med det..
Når du har hatt litt dyr så har du lært at noen bare dør uten noen innlysende årsak. (Det er "hundredevis" av tråder her, om det samme som du opplever nå.) |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
|
Sitter også og tenker på hamskifte som det mest åpenbare. Hvordan er temp på rommet ditt?
Om det er noen form for varmekilde nære der den sitter så kan det hende den fryser. Ser ofte flere av mine klatre oppover mot lyset når det blir litt kaldt.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: rogaland
Alder: 17
|
tenker ikke du på at den kankje ikke gidder og komme ut ? !!!! og ikke er sulten ? det er noe som skjer innimellom (at den ikke kommer ut på noen uker og ikke gidder og spise) bare ta det med ro den kommer nokk ut etter hvært
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
En og en halv uke er ingenting for en tarantell. Som sagt så kan disse dyra gjemme seg opp til flere mnd om gangen, så som tidligere du har fått høre i bl.a. den forrige tråden du la ut; gi den tid! Det lille perioden der er ingenting for en tarantell! Og dersom du kjøpte den nå på OZE(Mener det var deg jeg sendte PM?) så har du ikke lært deg den å kjenne heller. Kan hende du har fått en som liker å gjemme seg hele tiden, noen gjemmer seg og andre er framme hele tiden. Alle disse dyrene har forskjellig adferd selv om de er fra samme slekt
![]() Og det er sikkert som de andre her sier; hamskifte, og da trenger den hvertfall fred å ro. Kan også være som Eggy sier, at dersom det er for kaldt på rommet ditt og varmt der den sitter, at den rett og slett fryser..
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Galt med leo? | Cyanide | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 80 | 31-01-2009 21:32 |
| er det noe galt med skjeggisen min? | lazyboy | Agamer | 21 | 05-08-2008 16:48 |
| Hva er galt! Haster! | mmaart3e | Skilpadder | 9 | 07-07-2008 14:36 |
| Er det noe galt??? Hva er galt??? | Adriano | Agamer | 10 | 07-10-2007 18:34 |
| Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! | Chibi | Snoker | 12 | 15-03-2007 00:30 |