"

Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 22-11-2009, 10:03   #1
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
Meldinger: 809
Blog Entries: 5
Exclamation Problemer med B.Smithi?

Jeg var her om dagen nødt til å frakte min B.Smithi fra ett hus til ett annet. Så jeg tok tre pledd rundt boksen hans og la den i en bag før jeg gikk opp, la den i bilen og kjørte ca 25 min til neste hus. Da sjekka jeg varmen og den var på 19 grader celsius! Så jeg kjappa meg med å få varmen opp igjen, å siden da så har den hatt 27-30 grader hele tiden.
Han hadde 19-20 grader i 10 minutter omtrent, ikke mer.

Nå vil han ikke spise, og han sitter bare klamra til veggene inne i gjemmestedet sitt. Når jeg prøvde å røre på benet hans, så tok det en stund før han reagerte og benet virka helt slapt.
Noen som har peiling?
christoffer90 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 22-11-2009, 11:42   #2
Reptilfreak

Kahuna sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: Oslo
Alder: 36
Meldinger: 53
Blog Entries: 1
Standard

Hei

Det er ingen fare. Den tåler større temperatur forskjeller enn det, men det blir litt risting i terra når den flyttes uansett. Blir den litt redd så er det rett det vanlige gjemmestedet. Bare la den være så kommer den seg fint. Husk at disse blir fraktet til og fra messer etc. Du har også kjøpt den en gang. De tåler det, men flytt dem kun når det er nødvendig som du sa det var. Du kan sette inn en liten vannskål om du ikke har det og sørge for at den ikke har det for tørt til den blir litt mer sprelsk.
Kahuna er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 22-11-2009, 13:09   #3
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
Meldinger: 809
Blog Entries: 5
Standard

Okei. Takker for svar!
christoffer90 er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-02-2010, 14:02   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 32
Meldinger: 36
Standard

hei, har et litt annet spørsmål ang B.Bohemei.. kan jo være dette er helt generelt selfølgelig, men hvor lang tid i forveien til et hamskifte er de vandlig at en Bohemei slutter å spise på? er vel ca 4 uker siden den har spist nå. jeg kjøpte denne av telia får ca 4/5uker siden, samt en smithi og en L.Defficilis. jeg tenkte de kansje var transporten som kansje gjorde den nervøs slik den ikke ville spise osv, får de var en ca 8 timer transport. men di to andre ser ut til å trives.. spiser jo som bare juling. den har alle symptom til et ham skifte, men jeg begynner å bli litt usikker.

takker får alle svar jeg får =)
ronnyskodje er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-02-2010, 14:11   #5
Reptilfreak

duefjes sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
Meldinger: 2,011
Standard

vis den er mørk/svart på abdomen (om den har sparket hår da) så kan man se det.

slutte å spise varierer jo, men vill tro de stopper å spise fra 1-2 måner før de skifter

når den begynder å spinne seg et teppe på bakken så er det ret runt gjørne, da skal den bare komme seg på rygen.

så er nok bare å vente i spenning
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Problemer med skinnet. Løven31 Boa og pyton 0 21-01-2008 17:29
Problemer med netting ) : troia Pinnedyr 6 30-12-2007 11:24
Blir det problemer med en til? Speedy Skilpadder 8 22-04-2007 16:33
Problemer med kneleren Kristian262 Knelere 15 13-03-2007 23:26

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 15:36.