| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Hei!
Kjøpt en B. Smithi fra privatperson for en snau uke siden, og da jeg kom hjem la jeg merke til at den hadde en klump under på abdomen. Klumpen er på str med denne: O, om så ikke større. Klumpen er også litt hårløs på enkelte steder, men den ser ikke ut til å plage tellaen. Jeg vet heller ikke så mye om tellaen, bortsett fra at den aldri har blitt håndtert, så om det er arr fra et gammelt sår den har pådratt seg vet jeg heller ikke. Håper noen her på forumet har noen gode tanker/teorier om hva dette kan være? Eller har blitt forårsaket av? Håper på gode svar! ![]() Her er noen bilder, muligens ikke de beste men det var det mine kameraer kunne yte :![]() ![]() ![]() Som dere sikkert skjønner så har jeg satt en rød ring rundt klumpen
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
ingen væske eller noe på klumpen? Hvis det ikke plager tellan så tror jeg ikke at jeg ville stresset så mye med det. Men så er ikke jeg noen ekspert da
forresten, skjønner ikke at du tør holde tellan din slik tør ikke holde tella'ne mine vanlig engang jeg brrrr *frysninger*
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Snakket med Weto som sa at den kan være kreftssvulst men håper da virkelig ikke det!
Kris10an94: Kan være mulig, den har prøvd å klatre en del etter jeg fikk den men vet ikke om den gjorde det før. Den hadde dette før den begynte å klatre. Devilizer: Haha, nei ikke jeg heller før jeg prøvde det på denne. Jeg MÅTTE bare få sett ordentlig på kulen så jeg fikk liksom ikke noe annet valg
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: rogaland
Alder: 17
|
det kan hende at weto har ett poeng
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
|
Ser veldig ut som en cyste. Har sett flere tilfeller av dette og desverre så overlever de aller færreste. Cysten vokser og vokser og resulterer som regel i at abdomen revner eller at ting går galt i et hamskifte.
Ryan på Arachoboards opererte sin P.rufilata for netopp en slik cyste. Alt så fint ut etter operasjonen og den hadde et hamskifte etter dette igjen. Noen få hamskifter senere og cysten var tilbake igjen like stor som før. Vet ikke hvordan det hele endte, men regner med det værste.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Vest-Agder, Mandal
|
Skjønner problemet med å få tatt bildet av klumpen, siden den er på undersiden.
Det kan desverre likne på det min edderkopp hadde, men jeg er ikke sikker. Det kan jo være et sår, som jeg skrev til deg, og da vil det bli borte etter et hamskifte eller to. Det er ikke annet å gjøre enn å vente og se. |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Kan man operere taranteller? ![]() Jaja, takker for gode svar! Får jo ikke gjort noe med det bortsett fra å gi den et godt liv mens den enda lever Får bare vente å se til den har hamskifte og se om den evt forsvinner.. Hvis ikke, så får vi bare gå ut ifra at den ikke har lenge igjen menmen!
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
|
Mann kan operere en flue om man vil det, er bare vanskelig.
Som regel blir tarantellen dopet ned ved hjelp av CO2 som oftes kommer fra Eddik og bakepulver eller tørris.
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Ah, stilig!
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Sår på abdomen. | Downfall | Taranteller | 6 | 06-10-2009 16:08 |
| Noe hvitt på abdomen - bak... | Blondi | Taranteller og skorpioner | 8 | 10-08-2009 05:45 |
| Abdomen på min Smithi | Seppola89 | Taranteller og skorpioner | 1 | 13-07-2009 20:57 |
| Bar flekk på abdomen | Ada93 | Taranteller | 5 | 13-08-2008 10:25 |
| Fargeskifte på abdomen | Renor | Taranteller | 4 | 02-01-2008 18:12 |