Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 26-10-2009, 17:37   #11
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Alder: 19
Meldinger: 788
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av weto Vis post
Hvilken temp. har du hos tellaen? Kan gjerne være 25 gr. +

Jeg pleier å fore slings med sirisser i passe størrelse. Myke pupper og larver av buffalobiller tar de også.

Dersom en sling har fått masse mat, er velforet og stor i abdomen, kan den faste en stund før neste hamskifte.

Tempraturen har vel vært på rundt 22 grader.

Ja, disse microsirissene er jo mindre enn tellaen så trodde den kom til å ta dem. De som hadde den først fòret den også på microsirisser.

Den ble fòret 2-3 ganger i uka, og abdomen er veldig fyldig.. Jaja, får vel vente og se La igjen en liten melorm i går, denne er nå borte så jeg satser på at den er blitt spist!
Svar med sitat

Gammel 26-10-2009, 17:39   #12
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av shelob Vis post
fluer er også fint for til mindre dyr, bananfluer til de minste og husfluer når de er noe større.

Dette er vel fòr jeg får tak i på Oslo Expo messa, så kan jo prøve det også! Takk for tipset
Svar med sitat

Gammel 26-10-2009, 22:09   #13
Reptilfreak

big_cola_fan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tønsberg
Alder: 24
Meldinger: 62
Standard Blaptica Dubia

Blaptica Dubia er en flott kakkelakkart som du for kjøpt på expo+ av mange her på forumet. Denne avler jeg på til mine små i en plastboks med varmematte under. litt frukt og hundemat som er godt ut på dato er allt som skal til. De føder levende og er i alle størrelser (etter alder) Avler også på melormer, jeg vil tro at skikkelig små melormer og biller også kan funke for denne slingen.
Jeg vil anbefale deg og starte avl, på denne måte sparer du penger og så er det jo fasinerende å se på.
big_cola_fan er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat

Gammel 27-10-2009, 09:24   #14
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av big_cola_fan Vis post
Blaptica Dubia er en flott kakkelakkart som du for kjøpt på expo+ av mange her på forumet. Denne avler jeg på til mine små i en plastboks med varmematte under. litt frukt og hundemat som er godt ut på dato er allt som skal til. De føder levende og er i alle størrelser (etter alder) Avler også på melormer, jeg vil tro at skikkelig små melormer og biller også kan funke for denne slingen.
Jeg vil anbefale deg og starte avl, på denne måte sparer du penger og så er det jo fasinerende å se på.

Ja, kanskje jeg blir å kjøpe noe på expo-messa. Er jo greit å ha fòr som tarantellen spiser
Og hvis det er så såre enkelt som du sier, så er det jo bare en lek å avle de fram Takk for tips!
Svar med sitat

Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
P.Irminia sling smittsmule Mine virvelløse dyr 16 06-03-2010 22:09
Dansende sling? shelob Taranteller 10 13-05-2009 14:41
C. Crawshayi sling Galil Taranteller 19 21-12-2008 20:49
b.emilia sling Kris10an94 Taranteller 8 12-11-2008 12:49
Spm ang en Sling Eggy Taranteller 10 19-06-2006 18:39

Alle tider vises som GMT +2. Klokken er nå 20:24.