"

Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 21-10-2009, 10:58   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Oppland
Meldinger: 38
Standard Tarantellaens trivselstegn..

Hei

Hva beskriver tarantellaens trivsel med tanke på dems forskjellige beinstilling, noen som kan gi en enkel beskrivelse?

Har lest om det et sted, men husker ikke hvor
Svar med sitat
Gammel 21-10-2009, 11:05   #2
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Mener at når de står "oppreist" på alle beina, så er det et tegn på en frisk tarantell
Svar med sitat
Gammel 21-10-2009, 11:53   #3
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,005
Blog Entries: 1
Standard

Feks:

En Brachypelma Smithi klatrer mye så kan det hende det er for fuktig eller så liker ikke tarantellen bunnsubstratet
Galil er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 21-10-2009, 12:06   #4
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Galil Vis post
Feks:

En Brachypelma Smithi klatrer mye så kan det hende det er for fuktig eller så liker ikke tarantellen bunnsubstratet

Ahh, gjelder dette G. Rosea også eller? Min klatrer og turer rundt veldig mye i perioder. Men tusler da rundt på bakken også, men mest over bakken
Svar med sitat
Gammel 21-10-2009, 12:07   #5
Reptilfreak

Standard

Stemmer..
men noen ganger "ligger" de ganske flate og utstrekt, mens andre ganger står de med "høy" beinføring (hevet kropp)

Betyr disse 2 forskjellige ting?

Smithien min står ofte "høy" mens Vagansen og Geniculataen er "flate"
Svar med sitat
Gammel 21-10-2009, 12:30   #6
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Lars75 Vis post
Stemmer..
men noen ganger "ligger" de ganske flate og utstrekt, mens andre ganger står de med "høy" beinføring (hevet kropp)

Betyr disse 2 forskjellige ting?

Smithien min står ofte "høy" mens Vagansen og Geniculataen er "flate"

Jeg vet ikke, men jeg tolker begge deler som positivt. Ser ofte at tarantellene mine står både hevet og ligger langflate. Jeg tolker hvertfall at når de ligger langflate at de slapper av, men jeg vet ikke om det stemmer Men er bombesikker på at hevet kropp er et tegn på en frisk tarantell
Svar med sitat
Gammel 21-10-2009, 15:56   #7
Reptilfreak

Standard

Ok, takker for svar
Frykter ikke for at det er noe alvorlig galt, men plutselig får jeg for meg å lure på de merkeligste ting
De har vært i hus fra 6-9måneder, spiser og spinner godt osv
Svar med sitat
Gammel 21-10-2009, 15:59   #8
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av lompah Vis post
Ahh, gjelder dette G. Rosea også eller? Min klatrer og turer rundt veldig mye i perioder. Men tusler da rundt på bakken også, men mest over bakken
Hvis det er tarantellaen på avataren din, så kan det hende den klatrer mye pga du har den på bark. Tellaer liker ikke bark.
Skift til ugjødslet torv.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 21-10-2009, 20:32   #9
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Stord
Meldinger: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Lars75 Vis post
Ok, takker for svar
Frykter ikke for at det er noe alvorlig galt, men plutselig får jeg for meg å lure på de merkeligste ting
De har vært i hus fra 6-9måneder, spiser og spinner godt osv

Hei Lars
Så lenge de spiser og spinner godt som du sier , så trenger du ikkje anke.
Og det er riktig det lompah sier om att hevet kropp er eit sunnhetstegn.
Men di står ikkje alltid men hevet kropp. Noen ganger ligger di ned, og det er ikkje nødvendig hvis eit varselstegn. Men der i mot om den ikkje klarer å løfte kroppen når den går og drar den etter seg, da er det noe som ikkje er som det skal. Det m att den klatrer mye kan vær for att den ikkje liker bunnsubstratet el for att det er for fuktig, G.Rosea liker ikkje når det blir for fuktig etter min egen erfaring og da begynner den å vandre mye og klatrer. Da er det greit å heller ha substratet lit tørrere og heller passe på att den alltid har vann tilgjengelig
Eit lite tips på slutten bare!
Om du ikkje har den, så se om du kan skaffe deg den boka som heter HOLD OG STELL AV TARANTELLER.
Sjøl om du kan leite deg fremm og lese deg til det meste som står i den, er den kjekk og ha!
Eg har den sjølv og syns den har vore til god hjelp.
Og den er heller ikkje så dyr att det gjer nåke
Koster bare noen tiere

Lykke til!
8legs er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-10-2009, 09:23   #10
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av CamStatic Vis post
Hvis det er tarantellaen på avataren din, så kan det hende den klatrer mye pga du har den på bark. Tellaer liker ikke bark.
Skift til ugjødslet torv.

Undrer på om dette her helt stemmer hvis tarantellen er gammel og har levd på bark hele livet? Min Rosea er.. Fullvoksen, nøyaktig hvor gammel det vet jeg ikke, og hun har hele veien levd på bark. Og det så ut som om hun ikke syntes det var så ille, men straks jeg skiftet til ugjødsla jord virket hun som om bunnsubstratet var virkelig ubehagelig.. Er det mulighet for det?
Hun gikk for det meste på veggene og stokkene og gjorde alt for å IKKE gå på jorden de første pr mnd...
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 15:33.