| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Oppland
|
Hei
![]() Hva beskriver tarantellaens trivsel med tanke på dems forskjellige beinstilling, noen som kan gi en enkel beskrivelse? Har lest om det et sted, men husker ikke hvor
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Mener at når de står "oppreist" på alle beina, så er det et tegn på en frisk tarantell
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Ahh, gjelder dette G. Rosea også eller? Min klatrer og turer rundt veldig mye i perioder. Men tusler da rundt på bakken også, men mest over bakken
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Stemmer..
men noen ganger "ligger" de ganske flate og utstrekt, mens andre ganger står de med "høy" beinføring (hevet kropp) Betyr disse 2 forskjellige ting? Smithien min står ofte "høy" mens Vagansen og Geniculataen er "flate"
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Jeg vet ikke, men jeg tolker begge deler som positivt. Ser ofte at tarantellene mine står både hevet og ligger langflate. Jeg tolker hvertfall at når de ligger langflate at de slapper av, men jeg vet ikke om det stemmer Men er bombesikker på at hevet kropp er et tegn på en frisk tarantell
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Ok, takker for svar
![]() Frykter ikke for at det er noe alvorlig galt, men plutselig får jeg for meg å lure på de merkeligste ting De har vært i hus fra 6-9måneder, spiser og spinner godt osv
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Sitat:
Skift til ugjødslet torv.
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Stord
|
Sitat:
Hei Lars ![]() Så lenge de spiser og spinner godt som du sier , så trenger du ikkje anke. Og det er riktig det lompah sier om att hevet kropp er eit sunnhetstegn. Men di står ikkje alltid men hevet kropp. Noen ganger ligger di ned, og det er ikkje nødvendig hvis eit varselstegn. Men der i mot om den ikkje klarer å løfte kroppen når den går og drar den etter seg, da er det noe som ikkje er som det skal. Det m att den klatrer mye kan vær for att den ikkje liker bunnsubstratet el for att det er for fuktig, G.Rosea liker ikkje når det blir for fuktig etter min egen erfaring og da begynner den å vandre mye og klatrer. Da er det greit å heller ha substratet lit tørrere og heller passe på att den alltid har vann tilgjengelig ![]() Eit lite tips på slutten bare! Om du ikkje har den, så se om du kan skaffe deg den boka som heter HOLD OG STELL AV TARANTELLER. Sjøl om du kan leite deg fremm og lese deg til det meste som står i den, er den kjekk og ha! Eg har den sjølv og syns den har vore til god hjelp. Og den er heller ikkje så dyr att det gjer nåke ![]() Koster bare noen tiere ![]() Lykke til! |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Undrer på om dette her helt stemmer hvis tarantellen er gammel og har levd på bark hele livet? Min Rosea er.. Fullvoksen, nøyaktig hvor gammel det vet jeg ikke, og hun har hele veien levd på bark. Og det så ut som om hun ikke syntes det var så ille, men straks jeg skiftet til ugjødsla jord virket hun som om bunnsubstratet var virkelig ubehagelig.. Er det mulighet for det? Hun gikk for det meste på veggene og stokkene og gjorde alt for å IKKE gå på jorden de første pr mnd...
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|