| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Oslo
Alder: 27
|
Tarantellen min "Jadis" (tror det er en jente, men ikke sikker) lagde for noen uker siden et stort hus av sitt eget spinn. Før hun laget huset hadde hun en veldig stor appetitt, men nå spiser hun ikke. Ga henne en siriss for litt mer enn en uke siden, men hun ville ikke ha den, så jeg fjernet den. Ga henne en ny i går, men hun virker ikke interessert. Kan ikke se noen sykdomstegn, men jeg ser henne nesten aldri lenger, siden hun gjemmer seg i huset sitt. Hun holder fremdeles på å finpusse huset sitt. Jeg tenkte at det kanskje er et hamskifte på vei, men ingenting har skjedd enda. Er det vanlig at de slutter å spise så lenge før hamskiftet? Bør jeg bekymre meg?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Sikkert hamskifte ja. Mine gjør også slik
![]() Fikk hetta de første gangene, men har vent meg til det nå. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Telemark
Alder: 21
|
Ja tror nok ikke du har noe å bekymre deg for, våres kan ofte miste appetitten en good stund før hamskifte, er litt opp til hver enkelt tarantell igrunn..
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: rogaland
Alder: 17
|
det at den ikke spiser er kankje fasting eller hamskifte men det med at den gjemmer seg er jo bare bra
det er jo det som er normalt for en tella uten om det er en fullvoksen hann
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Den ene tarantellen min fastet og levde i hula si i 7 uker før den skiftet ham, åpnet hula si og kom ut.
Så slikt er helt naturlig. Men hvor lengde de faster, og om de lager tett hule osv er forskjell på arter, og individer. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
så nå er det bare å forstyrre den minst mulig
du kan kansje gi den en liten extra vannsprut nå til den er feri med hamskifte, blir lettere for de å skifte ham da.å om du finner den på ryggen en dag så skifter den ham
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Leo gekko spiser ikke | amy82 | Helse og sykdommer hos reptiler | 18 | 27-03-2009 10:38 |
| Gekko spiser ikke | Dufman | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 53 | 09-03-2009 17:48 |
| maisorm spiser ikke | Bobben | Helse og sykdommer hos reptiler | 3 | 28-01-2008 17:39 |
| Spiser ikke.. | Sharp | Terrarier | 9 | 20-03-2007 22:30 |
| spiser ikke eller drikker ikke... | badmann | Skorpioner | 2 | 30-12-2005 18:47 |