| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2009
Sted: Hordaland,Stord
|
Hvilke skorpion er den beste til nybegynere og va ligger prisen på dem på?
Har ein Rosea fra før av, men vill gjerne finne litt meir ut om det fasinerende dyret skorpion Har lenge tenkt på og skaffe ein. Va utstyr må eg ha? Og andre nytige ting om hold og sånn Takk på fårhand
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Keiserskorpion, Pandinus Imperator, er blant de beste for nybegynnere.
Fakta: Keiserskorpion Pandinus imperator Pandinus Imperator - Keiser Skorpion Prisen varierer, koster normalt 400-600kr i dyrebutikker, men voksne koster ca 2-300 hos private. Her er det unge(r) til salgs for 100kr/stk: S A. Australis og P. Imperator Skorplings til salgs! - Reptilfreaks.no
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Sted: møre og romsdal
Alder: 23
|
det er en ganske stor og langlivet skorpion
![]() veldig fine, sort og skinnende utseende. rolige, ikke agressiv/defensiv og sjeldent skvetne.. har en lite potent stikk..omtrent som ett vepsestikk, litt vondere kansje ![]() (grunnen til at jeg sier kansje er fordi jeg aldri har blitt stukket av en veps, men er vondere enn å bli brent av en humle )HUSK: alle skorpioner er giftige, veps for eksempel er ikke noe farlig men folk kan få alergiske reaksjoner..slik er det med skorpioner også ![]() ett vepsestikk for noen er en dødsdom
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Det meste er sagt i de to forrige svarene og faktaarkene det er linket til, men vil bare føye til at keiserskorpioner også kan være aggressive. Stort sett er det en meget rolig art, men jeg har selv vært borti dyr som har vært så aggressive at de ikke går sammen med artsfrender. Så om du skaffer deg en P. imperator, må du være forberedt på at du også kan ende opp med en veldig hissig krabat.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Sted: møre og romsdal
Alder: 23
|
så klart som psychofox sier, temperament varierer..selv om keiseren er regnet som meget rolig, kan du risikere ved f.eks. stress av skorpionen at den blir litt hissig..
men for å være helt ærlig så er ikke temperament så farlig, i og med at du skal ikke håndtere de med hendene helst. men men.. bare husk at keiseren har en kraftig klype også, jeg var blå i mange uker etter at jeg fikk lang-fingeren i klypa på en av mine
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Sted: Oslo
|
hei jeg lurte på om 25x25x25 er stort nok for en skorpion?
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: sørlandet:)
|
dette er nok helt perfekt
hvilken skorpion tenker du på og er den adult?
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Sted: Oslo
|
jeg tenker på 1 keiser skorpion, ikke flere men bare 1
jeg vil helst ikke ha en så veldig giftig skorpion, tror du25x25x25 er stort nok for en keiser?
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nervøs Nybegyner | Chimmy | Taranteller | 13 | 16-05-2008 18:07 |
| Nybegyner art. | Halli | Skorpioner | 8 | 28-03-2008 13:06 |
| skorpion! | reptilfrelst | Småprat | 0 | 18-07-2007 10:32 |
| noen som har litt info til en nybegyner? | kimbo13 | Boa og pyton | 6 | 16-07-2007 06:27 |
| Lyst på skorpion. *skorpion valgt "Pandinus Cavimanus"* | tommyk | Skorpioner | 5 | 20-11-2006 18:07 |