| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Kjæresten min har siklet i gud vet hvor lenge etter keiserskorpioner, det har jeg også gjort men i all stillhet!
, og endelig er de kommet i hus! I går tok vi oss en snartur på strømmen storsenter for å titte på dyrene da vi så et terrarie på toppen hvor det sto keiserskorpioner for 295.- (u)Heldigvis var det to igjen og da kunne vi ikke dy oss, de to damene ble med oss hjem for 500kr i tillegg til et plastterrarie som blir deres hjem frem til vi har funnet noe større og bedre til dem! Planen var å kjøpe skorpioner etter at kjæresten kom hjem fra militæret, men det skjedde ikke.. De kom før, hipp hurra for meg xDDet er ikke store jentene, den største er på snaue 6-7 cm og den mindre på snaue 5-6 cm, og da har jeg IKKE mål fra klotupp til brodd, men fra klotupp til der halen starter sin ferd opp og over ![]() Slik ser de da ut: ![]() Ser frem til å ha de boende her
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2009
Sted: møre og romsdal
Alder: 23
|
grattulerer
![]() kjempe fine dyr, men hvorfor to hunner? ![]() vil ikke ha skorplinger? ![]() militæret ja, kjempe fin plass d ![]() var i kystvakta for en 3-4 år siden, stortrivdes
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Jo takk du! Selvsagt har de det! De har masse jord, det der var bare midlertidig i en boks mens terrariet ble gjort i stand Det trengte nemlig en vask xD
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Joa, hadde jo vært morsomt med skorplinger, men det var da to hunner så det var liksom så greit for de er jo vandt til hverandre. Håpet på at det var en hann og en hunn, men når vi sjekket var det to hunner Med mindre den ene plutselig forandrer litt på "kjønnsdelene" (?) sine etter et par hamskifter så er de hunner ![]() Aha, kystvakta hvorhen? Typen min skal til bardufoss.. Artilleribataljonen eller hva det nå heter. Gutten kommer til å knekke sammen stakkar
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
var i bergen jeg
![]() holdt stort sett til i nordsjøen ![]() 6 uker på sjøen og 3 uker hjemme, kjempe greier
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Jasså? Det var da ikke så ille det da Mye bedre enn disse helgepermene. Jobbet du når du var hjemme da eller?
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
nei jeg gikk matros lærling i militære samtidi som jeg tok førstegangstjeneste.
så jeg hadde lærlinge lønn og fullt borteboer stipend siden jeg bodde på sjøen ![]() og siden vi ikke hadde dekksoffiser ombord fikk jeg den stillingen også, så jeg hadde faktisk i overkant av 23000 i måneden når jeg var der, var der i to år. så jeg brukte fritiden til..vell..FRItid
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Haha, jaja, men det der var jo knall da Der var du jo riktig heldig !
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| ?Død pandinus imperator :( | sandtrøen | Skorpioner | 4 | 01-01-2010 20:40 |