| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hordaland, Stord
Alder: 22
|
Hei! Jeg jobber på en dyrebutikk og har lenge hatt inne en såkalt "green femur". Skal visstnok være en skjelden art. Noen som vet noe om denne arten? Dør av nyskjerrighet!
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Moderator
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Tromsø
Alder: 34
|
Tipper du tenker på Euathlus pulcherrimaklaasi. Den kommer i to fargeformer (om jeg husker rett), og de kalles blue- og green femur beauty.
Disse skal, som du sier, ikke være av de vanligste i hobbyen (tror jeg). Håper noen som kan litt mer vil gi deg utfyllende info. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hordaland, Stord
Alder: 22
|
Håper også noen vet mer om disse. Men du gav meg i det minste en pekepinn. Takketakk
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Møre og romsdal
Alder: 21
|
Jeg skaffet meg en slik en (dog den blå varianten) for et par år siden, og sendte en mail spørre-mail til Rick West og fikk en hjelpende mail tilbake. Den er visst ganske sjelden, men jeg har på følelsen av at den blir mer og mer utbredt (?).
Den kommer fra tørre områder, og holdes på samme måte som Grammostola rosea, altså ganske tørt, men med tilgang på vann. Håper det hjalp litt. Utifra egen erfaring så syns jeg den virker ganske skvetten av seg, men ikke særlig aggressiv. Tror ikke den egner seg så godt til håndtering, men er veldig flott å se på. ^^
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Rough Green Snake | cookiejar22 | Snoker | 11 | 10-08-2008 18:01 |
| Green helmet tarantula ? | skorpion | Taranteller | 6 | 04-06-2008 03:57 |
| The Green Anaconda Song | Sir_Hiss | Småprat | 2 | 12-04-2008 12:31 |
| navneforslag til min Green Bottle Blue noen? | Spaniolen | Taranteller | 20 | 04-11-2007 18:46 |
| Rough Green Snake (Opheodrys aestivus) | Snoker | 1 | 22-05-2006 12:11 | |