| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2009
Sted: Farsund
Alder: 22
|
Jeg byttet nettop fra bark til tiurtorv i terrariet mitt, men d er mange bittesmå flygedyr der inne:S Kan d være farlig for tellaen min? Og fra tidligere erfaring, så kan d dannes muggspor hvis d er veldig fuktig i terrariet, som akkurat nå som jeg har byttet. Om dette skjer, skal jeg bytte igjen?:S Tellaen min er veldig nervøs så tror ikke han har godt av å bli flytta inn og ut igjen hele tiden av hjemmet sitt..
Setter pris på alle svar!!
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
|
Jeg bruker tiur torv og cocos humus til noen skolopendere som krever høy luftfugtighet opptil 90%, og har ingen problemer med mugg.
Mugg kommer som regel av matrester etter foring som blir liggende for lenge, så fjern rester etter foringen. Tror ikke noe av de insektene som følger med tiurtorven er skadlig for tellan din. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2009
Sted: Farsund
Alder: 22
|
D vet jeg ikke, bruker ikke d.. Kun Tiùr torv. Er d tella du har?
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Oslo
|
Sitat:
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Jeg bruker bare kokkos produkter i mine terrarier. Liker å vite at bunnsubstratet er helt rent.
Du kan be dyrebutikk til å bestille inn til deg, eller kjøpe det over nett. feks her Kokkos produkter http://www.webzoo.net/site/maler/x/d...=112&katID=498 ( litt nedpå siden, Terrano expanding humus) |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Utstyr underlag i Terrariet | M4RI4NN3 | Slanger, øgler og skilpadder | 10 | 23-03-2009 19:57 |
| Kan terrariet ta fyr? | mandarin | Terrarier | 8 | 11-02-2009 15:39 |
| Lokk til terrariet | baggis | Terrarier | 4 | 18-01-2008 16:36 |
| HVa kan jeg ha i bun i terrariet? | Halli | Taranteller | 7 | 22-12-2007 05:46 |
| Hva kan jeg ha i terrariet??? | Lise_88 | Terrarier | 13 | 11-11-2006 16:48 |